دیش گاردن

دیش گاردن چیست؟

دیش گاردن چیست؟

دیش گاردن یا باغ ظرفی،به معنای پیاده سازی منظره ای بزرگ در ابعاد کوچک است که میتوانیم از ماکت های مختلفی برای شبیه سازی مناظر استفاده کنیم.

نکته ی قابل توجه و مهم در این سیستم به این صورت است که در طراحی آن،باید از گل ها و گیاهان هم خانواده استفاده شود که هم از لحاظ نوع نور و هم از لحاظ میزان آبیاری مشابه باشند.

این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که اندازه ی ریشه های هر گل و تعداد کلی آن را باید با توجه به اندازه ی ظرف انتخاب کنیم که حداقل بین یک سال تا دو سال به همان اندازه ی گلدان رشد مناسب داشته باشند.

در دیش گاردن ها،معمولاٌ بهتر است که از کاکتوس و ساکولنت ها استفاده کرد.به سه دلیل:

اول این که نگهداری ساده ای دارند،
دوم این که ماندگاری آن ها بالاست،
سوم این که رشد کندی دارند که این مورد به طولانی شدن عمر دیش گاردن،کمک زیادی میکند.

حال اگر بخواهیم در دیش گاردن ها کاکتوس نگه داریم،یک سری شرایط خاص را باید مد نظر داشته باشیم که به صورت زیر است:

نور :

کاکتوس ها و ساکولنت ها به نور زیادی احتیاج دارند و به همین خاطر،قرار دادنشان داخل اتاق و پشت پنجره های جنوبی،بسیار مناسب است.

در صورت ناکافی بودن نور طبیعی هم میتوان از نور مصنوعی استفاده کرد.نور مصنوعی میتواند به عنوان مکمل به کار گرفته شود که در این حالت باید از لامپ رشد مخصوص استفاده کرد.

برای تهیه خاک مخصوص کاکتوس ها و ساکولنت ها میتوانید به فروشگاه مجموعه گاردن مارکت مراجعه نمایید.

آبیاری :

میدانیم که نیاز آبی کاکتوس ها نسبت به سایر گیاهان کمتر است.در فصول گرم تر،نیازشان به آبیاری بیشتر میشود و در آپارتمان ها معمولاٌ به صورت هفتگی به آبیاری نیاز دارند.نکته ی مهم و قابل توجه در این بخش،این است که خاک گلدان بین دو آبیاری باید خشک باشد که برای اطمینان میشود از خلال دندان استفاده کرد.در زمستان،آبیاری کمتر و در تابستان،بسته به نیاز،بیشتر است.

Rate this post
برچسب ها :

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید