معرفی گیاه پتوس ارتشی

معرفی گیاه پتوس ارتشی

گیاه پتوس یکی از بهترین انتخاب ها برای گیاهان آپارتمانی است که با دارا بودن برگهای قلبی شکل خود باعث زیبایی دو چندان خانه می شود.اگر شما نیز به این گیاه علاقه مند هستید در ادامه با گاردن مارکت همراه باشید.

گیاه پتوس یا پوتوس با نام انگلیسی ( pothos ) و نام علمی ( Epipremnum aureum ) جزو گیاهان همیشه سبز و رونده می باشد این گیاه از خانواده گل شیپوریان است و بومی مناطق گرمسیری در جنوب شرقی آسیا و جزایر غربی اقیانوس آرام می باشد.گیاه پتوس تکثیر بسیار آرامی دارد و نیز در محیط های آپارتمانی بسیار مقاوم می باشد.
یکی از اعضای گیاه پتوس، پتوس ارتشی است که برگ های آن کوچک تر از بقیه نمونه های گیاه پتوس است. پتوس ارتشی با نامهای دیگر نیز شناخته می شود از جمله پتوس سفید، ملکه برفی ، پتوس یخی، و انگور نقره ایی است.

یکی از گیاهان مناسب برای استفاده از دیوار های سبز گیاهان رونده آپارتمانی مانند پتوس ارتشی میباشد.

 

معرفی گیاه پتوس ارتشی

 

شرایط نوردهی و نگهداری از گیاه پتوس ارتشی

پتوس ارتشی جزو گیاه های با دوام آپارتمانی است که حتی در نور کم هم رشد می کند و این از ویژگی های برتر این گیاه است. ما برای اینکه گیاه پتوس ارتشی رنگ برگ هایش ثابت بماند نیازمند نور کافی است. گیاه پتوس ارتشی به نور مستقیم آفتاب حساس بوده اما بدلیل حساس بودن نباید آن را از نور آفتاب دور کنیم. بهترین حالت ممکن برای نوردهی به گیاه پتوس ارتشی قرار دادن آن در پشت پنجره جنوبی است تا نور غیر مستقیم آفتاب به آن بخورد. اگر شرایط نوری عالی به گیاه پتوس ارتشی را ندارید می توانید آن را در نیم سایه های آپارتمان خود قرار دهید ولی توقع نداشته باشید که گیاه پتوس ارتشی رنگ سفید و سبز برگ خود را نگه دارد.

معرفی گیاه پتوس ارتشی

 

نحوه آبیاری گیاه پتوس ارتشی

گیاه پتوس ارتشی مثل همه خانواده گیاه پتوس نیاز به آب کمی برای رشد دارد پس اگر در آپارتمان خود گیاه پتوس ارتشی دارید و چند روزی در خانه نیستید نگران آبیاری گیاه پتوس ارتشی خود نباشید.
گیاه پتوس ارتشی در فصل های گرم سال هر چهار الی پنج روز نیاز به آبیاری دارد و در فصل های سرد سال هر هفت الی هشت روز نیاز به آبیاری دارد.
توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد گیاه پتوس ارتشی باعث باتلاقی شدن خاک می شود که در نتیجه ریشه گیاه پتوس ارتشی پوسیده می شود. پس آبیاری را طبق برنامه انجام دهید. برای اینکه زمان دقیق آبیاری گیاه پتوس ارتشی را بدانید رطوبت خاک گلدان را چک کنید اگر سطح خاک گلدان گیاه پتوس ارتشی خشک بود زمان آبیاری آن فرا رسیده است.

دما و رطوبت مناسب برای گیاه پتوس ارتشی

گیاه پتوس ارتشی تا دمای ده درجه سانیگراد رامی تواند تحمل کند اما بهتر است دمای نگهداری گیاه پتوس ارتشی کمتر از شانزده درجه سانتیگراد نباشد در فصل گرم سال نباید دمای محیط نگهداری گیاه پتوس ارتشی بیشتر از بیست و شش درجه سانتیگراد باشد زیرا اگر در محیطی که دمای آن بیشتر از این مقدار باشد باعث گرمازدگی و سوختن برگ های گیاه پتوس ارتشی میشود. اگر محل زندگی شما دارای هوای معتدل در کل سال است می توانید گیاه پتوس ارتشی را در محیط بیرون از خانه نیز نگهداری کنید.
اگر رطوبت لازم برای گیاه پتوس ارتشی را مهیا کنید باعث رشد گیاه و پهن شدن برگ های آن می شوید. برای اینکه بتوانید رطوبت لازم گیاه پتوس ارتشی را مهیا کنید دو راه وجود دارد:
1- غبار پاشی مداوم که برای اینکار ابتدا آب را جوشانده تا املاح آن از بین برود و باعث این نشود که به برگ های گیاه پتوس ارتشی آسب ببیند و سپس هر دو الی سه روز غبارپاشی را انجام دهید.
2- یک ظرف پراز آب را کنار گلدان پتوس ارتشی قرار دهید تا میزان رطوبت لازم به آنم برسد.

معرفی گیاه پتوس ارتشی

خاک مناسب برای گیاه پتوس ارتشی

عامل مهم دیگر برای سلامت و سرزندگی یا بیماری و مرگ گیاه پتوس ارتشی، خاک می باشد. پس در انتخاب نوع خاک برای گیاه پتوس ارتشی دقت لازم را داشته باشید. بهترین خاک برای گیاه پتوس ارتشی خاک های گلخانه ای، خاک های باغچه ای، ماسه و خاک برگ است. این خاک باید خاصیت اسیدی کمی داشته باشدو اینکه خاک گیاه پتوس ارتشی زهکشی مناسبی هم شده باشد.

کود مناسب برای گیاه پتوس ارتشی

برای اینکه گیاه پتوس ارتشی سریع رشد کند و نیز خاک گلدان آن تقویت شود کوددهی انجام دهید. کوددهی باعث پهن شدن و افزایش تعداد گیاه پتوس ارتشی می شود. بهترین زمان برای کودهی گیاه پتوس ارتشی از ابتدای فروردین تا انتهای مهرماه است و استفاده از کود های 20-20 توسعه متخصصان گل و گیاه گاردن مارکت می باشد.کوددهی به گیاه پتوس ارتشی هر دو هفته یکبار انجام دهید.

نگهداری فیکوس لیراتا+[بررسی مشکلات رایج]

فیکوس لیراتا گیاه زیبای آپارتمانی که طرفداران زیادی دارد این گیاه به راحتی در منزل قابل نگهداری است.در این مطلب نگهداری صفر تا صد لیراتا را در اختیار شما گیاه دوستان عزیز قرار دادیم.

چگونه خرخاکی موجود در گلدان پتوس ارتشی را از بین ببریم؟

برای از بین بردن خرخاکی موجود در خاک گلدان میتوانید از سم دیازینون به صورت دوره ای استفاده نمایید.

برای تقویت رشد پتوس ارتشی از چه کودی میتوانیم استفاده کنیم؟

برای تقویت پتوس میتوانید از کود های سه بیست یا کود جادویی استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :
من شقایق هستم و 5 سال است که در زمینه گیاهپزشکی فعالیت می کنم، عاشق دنیای گیاهان و حشرات هستم و در زمینه تولید محتوا برای وب سایت های مرتبط با حوزه گیاهان تخصص دارم.

دیدگاهتان را بنویسید