خرید پیاز نرگس

خرید پیاز نرگس

خرید پیاز نرگس -گاردن مارکت

خری پیاز نرگس خوب و با کیفیت در این فصل یکی از نگرانی های گیاه دوستان میباشد ،مجموعه گاردن مارکت در شیراز فروشنده انواع پیاز های زینتی و گیاهان آپارتمانی در شیراز با بیش از 6سال سابقه ،در این مطلب قصد داریم تمامی نکات مربوط به گیاه نرگس از مرحله خرید تا برداشت گل را بررسی کنیم:

خرید پیاز نرگس:

قیمت خرید پیاز نرگس تکی:5000تومان

قیمت  هر کیلو پیاز نرگس:70000تومان

اندازه: متوسط

ارسال: در شیراز و حومه ارسال پیاز نرگس توسط پیک صورت میگیرد.

ارسال پیاز نرگس برای شهرستان ها توسط پیک و تیپاکس انجام میشود.

خرید از طریق شماره زیر:

09174478100

 معرفی پیاز نرگس –Narcissus

:

گل نرگس یکی از معطر ترین گیاهان است که در اوایل بهار و فصول سرد رشد میکند این گیاه از خانواده آماریلیداسه میباشد.  گلها دارای جام شش قسمتی ( سه گلبرگ و سه گلبرگ نما) می باشند که از میان گلبرگ ها ، قسمتی توسعه یافته بنام تاج (Crown)  از ضمایم گلپوش یا پرچم نمایان است.

عطر گل نرگس خواص بسیار زیادی دارد ،میتواند از سرما خوردگی جلوگیری کند و برای مخاط وسینوس ها بسیار مفید است.این گیاه زیبا توسط پیاز تکثیر میشود و پیاز های نرگس برای چند سال گل میدهند ،پیاز نرگس شیراز نیز یکی از زیباترین و مشهور ترین نوع های نرگس است ،گل نرگس انواع متفاوتی دارد که با توجه به نوع مد نظرتان میتوانید از فروشگاه های معتبر گل و گیاه آن را تهیه نمایید.

پیاز ها دودسته هستند پیاز های یک دماغه و دو دماغه .پیاز های دو دماغه خیلی بهتر هستند چرا که دو ساقه میدهند و گلدهی بیشتری هم دارند.

نکته:

اگر میخواهید گلدهی نرگس دیر تر باشد باید بعد از خرید پیاز نرگس آن را در یخچال قرار بدهید و توجه داشته باشید در کنار پیاز نرگس سیب وجود نداشته باشد زیرا گاز اتیلن آزاد شده از این میوه میتواند باعث بی ثمر شدن پیاز شود.

 

خصوصیات پیاز نرگس سالم، نحوه کاشت و تمام اطلاعات لازم قبل از خرید پیاز نرگس را به شما خواهیم گفت:

زمان کاشت و خرید  پیاز نرگس

از مهر ماه تا اسفند ماه زمان مناسب برای کاشت نرگس است پس نگران زمان کاشت نباشید

زمان گلدهی پیاز نرگس

بعد از کاشت با توجه به آب و هوای مختلف ایران و نوع واریته پیاز بین 30 تا 60 روز زمان نیاز است تا نرگس به گل دهی برسد.بعد از گلدهی نرگس را درجای خنک تری قرار دهید گل پیاز نرگس دردمای 15 درجه بین 7 تا 15 روز ماندگاری دارد.

کیفیت پیاز نرگس

همانطور که میدانید نرگس انواع مختلفی دارد با کیفیت های مختلف اما چطور میتوانیم کیفیت مناسب پیاز نرگس را تشخیص بدهیم؟

پیاز نرگس خوب باید شرایط زیر را داشته باشد:

1-از نظر اندازه بزرگ باشد

2-کاملا سفت باشد و با فشار دست له نشود

3-پوست های دور پیاز جدا نشده باشند.

4-ترجیحا جوانه نزده باشد

5-انتهای پیاز سالم باشد و ریشه بدهد.

6-پیاز زخمی نباشد

پیاز های نرگس با کیفیت

ترکیب خاک مناسب پیاز نرگس:

نرگس گیاه سخت گیری نیست و میتوانید از انواع مختلفی از خاک ها استفاده کنید اما بهترین ترکیب خاک برای کاشت پیاز نرگس ترکیبی از خاک باغچه،خاک برگ و ورمی کمپوست میباشد.

نحوه کاشت پیاز نرگس:

گلدان نرگس میبایست بزرگ باشد ،کاشت نرگس در گلدان های پلاستیکی سبک توصیه نمیشود چرا که وزن زیاد  پیاز نرگس و ساقه ها بعد از رشد ممکن است منجر به سنگین شدن وخم شدن گیاه در  گلدان شود.اندازه گلدان باید حداقل 30 سانتی متر باشد ،برای زهکشی مناسب میتوانید از سنگ ریزه یا لیکاپون استفاده نمایید.

گلدان را تا نصفه از خاک پر کنید چرا که نرگس میبایست عمیق آبیاری شود. و پیاز ها را روی خاک قرار دهید. پیاز ها میبایست با فاصله 7-8 سانتی کنار یکدیگر کاشته شوند. و با دیواره گلدان فاصله داشته باشند و بعد از قرار گیری پیاز ها حدود 10 تا 15 سانت خاک روی پیاز ها قرار بگیرد.

بعد از کاشت به گیاه خود آب دهید

آبیاری نرگس:

آبیاری نرگس نباید زیاد باشد و هر 10 الی 15 روز یکبار کافی است ،آبیاری زیاد میتواند باعث پوسیدگی پیاز نرگس شود.و یا منجر به گل ندادن نرگس شود.و رشد علفی داشته باشد بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود برای شادابی گل ها باید گل را در جای خنگ قرار دهید

نور:

پیاز نرگس برای گلدهی نور بسیار زیادی میخواهد بنابراین گلدان را جایی قرار دهید که روزانه حداقل بین 3 تا 4 ساعت نور دریافت بکند.

 

همانطور که گفته شد پیاز نرگس انواع مختلفی دارد،و هنگام خرید پیاز نرگس لازم است به نوع آن توجه کنید. بیش از 100نوع نرگس در جهان موجود است گل نرگس شیپوری، نرگس تاج بلند و تاج کوتاه، نرگس پرپر، دوگانه و نرگس سه پرچمی و سیکلامینوس نمونه هایی از انواع نرگس در جهان هستند

نرگس شاعری

نرگس مینیاتوری

نرگس پرپر

نرگس شهلا

نرگس مینیاتوری

نرگس هلندی

نرگس تاج  بلند

نرگس تاج کوتاه

نرگس شیپوری

نکات تکمیلی در مورد نرگس

  1. نباید نرگس را با سایر گیاهان در یک گلدان مشترک بکارید.
  2. یکی از راه ها برای رشد سریعتر نرگس قرار دادن قسمت انتهایی ریشه ها در اب است این کار باعث فعال تر سدن ریشه ها میشود.
  3. بهتر است نرگس را در دسته هایی با اعداد فرد بکارید.
  4. پیاز ها را در فصل پاییز بکارید.
  5. زمان قرار دهی پیاز ها روی خاک توجه کنید که قسمت ریشه در تماس خاک و بخش نوک تیز به سمت بالا باشد.
  6. پیاز نرگس دفع کننده سنجاب ها میباشد پس برای سایر گیاهان نقش حفاطتی دارد.
  7. برای جلوگیری از ضعف رشد گیاه اضافه کردن اندکی الکل به آب این گیاه میتواند مانع رشد علفی گیاه شود
  8. پیاز های نرگس در زمستان به خواب رفته و وارد خفتگی میشنود
  9. این گل‌ها تمامی عناصر ضروری خود را در پیاز خود ذخیره می‌کنند

بهتر است نرگس شاخه بریده را در گلدان دیگری قرار دهید چرا که شیره گل نرگس شاخه بریده برای سیر گیاهان شاخه بریده مضر است اگر تمایل به این کار دارید بهتر است اجازه دهید شیره نرگس کاملا خشک و خارج شود و سپس در کنار سایر گل ها در آب قرار دهید.

4.2/5 - (16 امتیاز)
من شقایق هستم و 5 سال است که در زمینه گیاهپزشکی فعالیت می کنم، عاشق دنیای گیاهان و حشرات هستم و در زمینه تولید محتوا برای وب سایت های مرتبط با حوزه گیاهان تخصص دارم.

دیدگاهتان را بنویسید