اجزای سیستم آبیاری هوشمند

این سیستم از دو قسمت اصلی سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است. مدار محافظتی و مدار ارتباطی، حسگرها ایستگاه هواشناسی، ایستگاه پمپاژ و کنترل مرکزی از اجزای سیستم آبیاری هوشمند است.

اجزای سیستم آبیاری

سیستم کنترل مرکزی
مهمترین قسمت سیستم آبیاری هوشمند است که از طریق آن تمامی موارد لازم برای گیاه را کنترل و مدیریت کرد. در سیستم کنترل مرکزی تمامی اطلاعات و دستورات و برنامه ریزی ها ذخیره و اجرا می شود.

در مواقعی که سیستم کنترل مرکزی در دسترس نیست و در مکان دیگری هستید می توانید از طریق اپلیکیشن موبایل و اینترنت سیستم را مدیریت کنید.

دستگاه کنترل کننده
این دستگاه به صورت هوشمند و بدون دخالت انسان اطلاعات را از اجزای سیستم می گیرد و آن ها را پردازش می کند و سپس بر اساس اطلاعات آنالیز شده زمین را آبیاری می کند.

حسگرها
وظیفه حسگر ها ارتباط بین سیستم مرکزی و دستگاه کنترل استو در واقع اطلاعات را از محیط دریافت و به دستگاه کنترل ارسال می کند.

حسگرهای رطوبتی خاک، حسگر انجماد، رطوبت هوا، باران، حرارتی و تبخیر و تعرق و … مهم ترین حسگر ها در هر سیستم هوشمند آبیاری است.

ایستگاه هوا شناسی
ایستگاه هوا شناسی به صورت خودکار اطلاعات هوا شناسی را به سیستم می فرستد. در صورت هر گونه مشکل در جو این سیستم خطر را اعلام می کند که در این صورت آبیاری متوقف می شود.

اجزای سیستم آبیاری

5/5 - (1 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. سلام
    بنده فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی _آب هستم.و در شهر کرمان و شهرستانهایش کار میکنم.
    تا کنون هم با اینگونه سیستم های هوشمند کار نکردم.آیا میتوانید دوره اموزشی برای این سیستم ابیاری با توجه به پتانسیل کشاورزی که در شهرستانهای کرمان برای اینگونه سیستمها وجود دارد، برای بنده بگذارید.و

دیدگاهتان را بنویسید