شیوه صحیح آبیاری و جزئیات سیستم آبیاری هوشمند

شیوه صحیح آبیاری فضای سبز و طراحی و اجرای آن توسط کادر مجرب و خلاق گاردن مارکت.

مزایای آبیاری هوشمند

هزینه:

در یک زیرساخت آبیاری اتوماتیک، هیچ فضای خالی منابع وجود ندارد. در نتیجه، هزینه ها نیز جبران خواهد شد. با جایگزین کردن سیستم آبیاری سنتی با یک عامل کاملا کارآمد، شانس کشت محصولات به دلیل آبیاری بیش از حد (یا ناکافی) به حداقل می رسد.

شیوه صحیح آبیاری

انواع سنسورهای مورد استفاده:

چندین نوع از سنسور برای پردازش داده ها به واحد چند منظوره آبیاری استفاده می شوند. هر واحد اختصاص داده شده به ضبط و انتقال داده های خاص است.

اولین واحدهای حسگر رطوبت خاک است که ثابت کننده دی الکتریک سطوح خاک را برای برآورد حجم آب حجمی در سطح بررسی می کند.

این سطح رطوبت به طور مستقیم با خواندن ثابت دی الکتریک متناسب است بعد از آن سنسورهای دما هستند، که معمولا از اجزای پیشرفته مقاومت دما، RTDs برای ردیابی سطوح درجه حرارت خاک استفاده میشوند.

توجه: سنسورهای رطوبت خاک، آبیاری بسیار مناسب تری در زمینه آبیاری ارائه می دهند.

نقش چراغ های LED:

یک واحد آبیاری هوشمند با سخت افزار الکترونیکی دارای لامپهای LED پیش آزمایش شده است.

که سنسورهایی که توی زمین کارگذاشته شده اند (سطح رطوبت زیر سطح توصیه شده) زمانی که سطح آستانه تایین شده کاهش یافته است، لامپ روشن می شود، که نشان می دهد که یک رویداد آبیاری باید آغاز شود (یعنی دریچه های بارانی باید روشن شود).

چراغ های LED نیز بخش مهمی از مدل های کنترل مخزن هستند که با سنسورهای التراسونیک قدرتمند کار می کنند.

تا زمانی که موتور پمپ در حال اجرا است و سطح آب در مخزن زیر سطح آستانه باشد، لامپ ها روشن شده و کاربر را از خالی بودن مخزن با خبر می سازند.

چراغ های LED به عنوان ابزار دستی برای نشان دادن وضعیت پمپ ها و شیر برقی ها و سنسور ها در هر زمان عمل می کنند.

قرار دادن سنسورها:

راه اندازی حسگرها و سنسور ها و شیر برقی ها و پمپ ها و سایر ابزارهابسار حساس بوده و مهم است که سنسور ها و شیر برقی ها کجا نصب شوند.

نصب سنسور در یک عمق نامناسب خاک به راحتی می تواند تصمیمات آبیاری را دچار اشتباه نماید.

شیوه صحیح آبیاری

شیوه صحیح آبیاری

توجه: سنسورهای باران نیز در میان کشاورزان در کشورهای مختلف از چندین سال پیش در حال استفاده می باشد این سنسورها به عنوان “دستگاه خاموش کردن” دوگانه می شوند، و هنگام ارسال (و پس از آن) باران های سنگین، سیگنال هایی را برای جلوگیری از اسپرینت های خودکار به می فرستند تا جلوی آبیاری گرفته شود.

تشخیص و تعمیر خطاهای سریع تر:

نشت و ترکهای کوچک در سیستم های آبیاری سنتی (در مخازن، مخازن و غیره) می تواند منجر به کاهش قابل ملاحظه آب و افزایش بحران آب در حال حاضر شود.

این مشکلات اغلب وجود دارد و می تواند یک امر بالقوه وقت گیر باشد. نصب ابزار هوشمند آبیاری یک راه عالی برای نگه داشتن چنین مشکلی است.

با پشتیبانی از IoT (اینترنت اشیاء ) این کنترل کننده ها می توانند مشکلات موجود در هر واحد آبیاری را در زمان واقعی تشخیص دهند، که به نوبه خود باعث می شود کاربران برای انجام تعمیرات ضروری بلافاصله وارد عمل شوند.

در اصل، یک سیستم آبیاری با قابلیت استفاده از اینترنت می تواند شرایط مخازن، پمپ ها و سایر واحدها را نظارت کند، بدون اینکه کاربر همیشه در مقابل کامپیوتر بایستد.

 

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید