کاربرد آبیاری هوشمند و موارد مورد مصرف

کاربرد های آبیاری هوشمند

هزینه کمتر، محصول بیشتر

در هر روش ابیاری چه نوین و چه سنتی زمان آبیاری مزارع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هرساله به دلیل کم آبی یا آبیاری زیاد که هر دو ناشی از غفلت کشاورزان و نا آگاهی آنها از میزان رطوبت مورد نیاز برای رشد گیاه است، بسیاری از محصولات از بین می روند و منابع آبی و انسانی زیادی به هدر می رود و دلیل عمده این مشکل کاهش رطوبت خاک و نرسیدن آب به موقع به محصول است.

از این رو در صدد برآمدیم طرحی ارائه کنیم که هم در مصرف آب برق انرژی نیروی انسانی و زمان صرفه جویی کنیم و همچنین توسط سنسور رطوبت خاک مزارع را تخمین زدهو با کنترل هوشمند آبیاری فقط در مواقع مورد نیاز مزارع را آبیاری کنیم.

وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی سیستم های نوین آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

پارامتر های موثر در سیستم آبیاری هوشمند و تحلیل آن ها:

بررسی داده ها و آمارهای اقلیمی در آبیاری هوشمند در آمار چندین ساله هواشناسی مانند دما ، بارندگی ، رطوبت ، سرعت باد، تابش آفتاب برای محاسبه نیاز روزانه آبیاری هر محصولی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد آبیاری هوشمند

کاربرد آبیاری هوشمند

طراحی و پیاده سازی یک سیستم آبیاری به کمک سنسور رطوبت و دما و میکرو کنترلر می باشد که ضمن برنامه ریزی از قبیل تعیین شده در موقع اجرا به کمک سنسور رطوبت و دما زمان آبیاری را تنظیم و کم و زیاد کرده و آن نیز برای مراحل بعدی ذخیره نماید.

سیستم آبیاری هوشمند حتما لازم نیست برای مزارع بزرگ یا تنها کشاورزان مورد استفاده قرار گیرد.

از مزایا و فواید این سیستم هوشمند در مطالب قبلی گفته شده.

شما میتوانید در منزل هم از سیستم آبیاری هوشمند استفاده کنید چرا که امکان دارد بر اثر مشغله زیاد و یا مسافرت های متعدد نتوانید به گیاهانتان رسیدگی کنید.

برای همین استفاده از این سیستم هوشمند برای کشاورزان و باغداران، مزارع بزرگ و کوچگ، باغ و حیاط، مکان هایی با متراژ بالا و حتی آپارتمان و منزل شخصی توصیه می شود.

حال چه شما یک کشاورز فوق حرفه ای و با تجربه باشید چه تازه شروع به نگهداری از گل و گیاهان کرده باشید، در هر دو صورت سیستم آبیاری هوشمند گاردن مارکت با در نظر گرفتن همه ی جوانب و ارائه بهترین ها بسیار لازم و مفید میتواند باشد برای شمایی که گل و گیاه و طبیعت را دوست دارید.


آدرس دفتر مرکزی: شیراز، حدفاصل زیرگذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت جنب مجموعه ییلاق
تلفن دفتر مرکزی: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷ 

تلفن همراه (مهندس احمد دانشور) : 09176056005

در صورت پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید.

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید