سیستم آبیاری هوشمند چیست؟

آدرس دفتر مرکزی: شیراز، حدفاصل زیرگذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت جنب مجموعه ییلاق
تلفن دفتر مرکزی: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷ 

تلفن همراه (مهندس احمد دانشور) : 09176056005


سیستم مدیریت هوشمند آبیاری (Intelligent Irrigation System)، سیستمی است که با برنامه هایی که از قبل برای آن تعریف می شود ، گیاهان یا فضاهای سبز را در هر نوع موقعیت اقلیمی زمین متناسب با نوع نیاز آن گیاه آبیاری می کند.

از جمله دلایلی که باعث گرایش به این سیستم در زمینه آبیاری به سیستم های هوشمند آبیاری میشود صرفه جویی بالای آب در استفاده از این دستگاه ها و انعطاف پذیری این نوع سیستم ها با شرایط گوناگون زمین و برابری با نوع نیاز گیاه در میزان مصرف آب است .

با نصب این سیستم هوشمند به فضاهای سبز میتوان توزیع کننده های آب نصب شده در محیط سیستم آبیاری قطره ای، بارانی و … را کنترل کرد. در بخش فضای سبز و باغداری با تجهیز زمین های فضای سبز و باغ های مرکبات به تجهیزات آبیاری تحت فشار و نصب سیستم هوشمند آبیاری بر روی تجهیزات آبیاری تحت فشارمی توان هوشمند سازی و مکانیزاسیون آبیاری را به انجام رساند.

با نصب ایستگاه های سیستم هوشمند آبیاری و تقسیم زمین های مورد نظر تحت کشت به چندین بخش جهت آبیاری، میتوان دوره آبیاری را حتی با سرانه پایین آب انجام داد . بوسیله سامانه وایرلس سیستم هوشمند آبیاری و برقراری ارتباط بی سیم امن و بدون اختلال هیچگونه محدودیتی در مساحت و متراژ زمین یا باغ تحت پوشش سیستم هوشمند آبیاری وجود نخواهد داشت.

این سیستم ها اشخاص را قادر خواهند ساخت تا به راحتی فضای سبز خود را در هر زمان و مکانی که تمایل دارند آبیاری نمایند و از آسیب دیدن گیاهان بر اثر بی آبی یا کم آبی ممانعت به عمل آورد . بدلیل آبیاری با شیوه منظمی که این سیستم در اختیار میگذارد با کمترین میزان آب مصرفی بیشترین بهره وری را خواهیم داشت. با توجه به وضعیت بحرانی فعلی در بخش آب کشور و این نکته که در حدود 80 درصد ازمیزان هدر رفت آب در فعالیتهای مربوط به کشاورزی است، استفاده از راه حل های هوشمندسازی می تواند یک راه حل با درصد اطمینان بالا و مطلوب برای برون رفت از بحران کنونی و مدیریت مناسب منابع در دسترس آب باشد.

برنامه های مديريت هوشمند آبرسانی و آبياري که قابلیت تنظیم شدن دارند:
– سنجش رطوبت و تشخيص زمان شروع آبياري و امکان مدیریت بر آبیاری فضای سبز
– زمانبندي شروع و پایان پروسه آبياري براي ساعات خنك تر جهت صرفه جويي بیشتردر مصرف آب
-زمانبندي آبنما
-حذف اختلالات درجریان آب و ايجاد آب صاف براي آبنما
-مجهزشده به سنسورهای هواشناسی ، دما و رطوبت خاک، پارامترهای جوی .. .
-تنظیم میزان جریان آب ورودی و فشار آب مناطق مختلف
-قطع و وصل جریان آب در مواقع مختلف بر حسب نیاز
-محاسبه اتوماتیک نیاز آبی محصول کشاورزی براساس مشخصه های اندازه گیری شده
-مدیریت و کنترل شبکه آبیاری براساس نیاز آبی به دست آمده

 

آدرس دفتر مرکزی: شیراز، حدفاصل زیرگذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت جنب مجموعه ییلاق
تلفن دفتر مرکزی: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷ 

تلفن همراه (مهندس احمد دانشور) : 09176056005

5/5 - (1 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید