مزیت دیوار سبز برای اثر جزیره گرما شهری چیست؟

اثر جزیره گرما شهری و مزیت دیوار سبز برای هوا و گرما موضوع مهمی در معماری سبز شهرهاست که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

مزایای دیوارهای سبز چیست؟

دیوار سبز فواید زیادی دارند. اول از همه ، آنها به تمیز کردن هوایی که تنفس می کنیم کمک می کنند. مانند همه گیاهان ، گیاهان در دیوارهای سبز فتوسنتز می شوند. این بدان معناست که آنها از نور خورشید ، آب و دی اکسید کربن برای تولید اکسیژن و قند برای انرژی استفاده می کنند. این فرآیند، دی اکسید کربن مضر را از هوا خارج کرده و اکسیژن مورد نیاز برای تنفس را آزاد می کند.
گیاهان همچنین با جذب آلاینده ها و مواد شیمیایی سمی توانایی طبیعی تمیز کردن هوا را دارند. آنها این کار را از طریق سوراخ های میکروسکوپی در برگ های خود به نام stomata انجام می دهند. میکروارگانیسم ها (موجودات زنده بسیار کمی) که در داخل و روی گیاهان زندگی می کنند نیز می توانند به تمیز کردن هوا کمک کنند. آنها این کار را با تجزیه مواد شیمیایی سمی و رها کردن آنها به جو به شکلی که کمتر مضر باشد انجام می دهند.

دیوارهای سبز همچنین می توانند مزایای روانشناختی داشته باشند. براساس انجمن روانشناسی آمریکا ، مطالعات نشان می دهد افرادی که مرتباً طبیعت را می بینند یا از پنجره مدرسه یا محل کار خود منظره ای از درختان را مشاهده می کنند ، احساس خوشبختی می کنند. مردم تمایل دارند به جای آجر یا بتن فقط برهنه ، نمای ساختمان هایی که شامل عناصر طبیعی هستند را ببینند.
دیوارهای سبز همچنین می توانند در هزینه صرفه جویی کنند. به عنوان مثال ، در صورت داشتن دیوار سبز هزینه های تهویه مطبوع ساختمان کمتر خواهد بود. تهویه هوا به انرژی زیادی نیاز دارد. بنابراین یک دیوار سبز به معنای صورتحساب کمتری است!

اثر جزیره گرما شهری چیست؟

هرچه شهرها متراکم تر می شوند ، آنها نیز داغ تر می شوند. این به دلیل روندی به نام اثر جزیره گرمای شهری است. ساختمان های جدید در یک منطقه کوچک شلوغی ایجاد می کنند. بتن موجود در این ساختمان ها می تواند گرمای زیادی را ذخیره کند. این گرما با گذشت زمان آزاد می شود.

دانشمندان پیش بینی می کنند که بین سالهای 2051 تا 2080 ، بسیاری از شهرهای کانادا به طور میانگین سالانه حداقل چهار برابر بیشتر از روزهای بالای 30 درجه سانتیگراد را مشاهده می کنند. این امر به دلیل گرم شدن کره زمین و اثر جزیره گرمای شهری است. دیوارهای سبز می توانند به مقابله با این مسئله کمک کنند. آنها با جلوگیری از گرمای بیش از حد بتن ، سایه ای در برابر تابش خورشید ایجاد کرده و مناطق اطراف را خنک می کنند.

همچنین دیوارهای سبز می توانند از طریق تبخیر و تعرق به کاهش دمای هوای اطراف کمک کنند. تبخیر و تعرق ترکیبی از دو فرآیند مختلف است: تبخیر و تعرق.
تبخیر تبدیل آب مایع به بخار آب است. تبخیر آب از سطح برگهای گیاهان انرژی لازم را از محیط اطراف می گیرد. از آنجا که گرما نوعی انرژی است ، انرژی گرما در اطراف دیوار سبز کاهش می یابد. در نتیجه دمای هوا پایین می آید.

تعرق در اصل چگونگی تنفس گیاهان است. آب مایع از طریق گیاه عبور می کند. از آنجا که از طریق روزنه از برگهای گیاهان خارج می شود ، به بخار آب تبدیل می شود. تعرق از همان اصول تبخیر استفاده می کند. تبدیل آب مایع به بخار آب، گرما را از محیط اطراف دور می کند و این مسئله باعث کاهش دمای کلی می شود.

آیا دیوارهای سبز نقاط ضعفی هم دارند؟

دیوارهای سبز نیاز به نگهداری منظم دارند. به طور متوسط ​​، آنها 50 گیاه در هر متر مربع دارند. این کار باغبانی زیادی است!

حفظ دیوارهای سبز حاوی خاک، با چالشهای دیگری همراه است. بزرگترین چالش، نگه داشتن خاک در دیوار است. با رشد گیاهان ، خاک از بین می رود. گیاهان نیز به دلیل بزرگتر شدن و نیاز به تعویض دیوار ، نیاز به تعویض و جابجایی دارند.

با وجود دیوارهای سبز داخلی ، زهکشی نیز می تواند یک مشکل باشد. اگر سیستم های مناسب دیوار سبز به کار گرفته نشوند ، ممکن است گیاهان آب زیادی دریافت کنند.

دریافت بیش از حد آب می تواند منجر به کپک قارچی شود یا باعث پوسیدگی ریشه ی گیاهان شود. ریشه های پوسیده می توانند یک گیاه را از بین ببرند. اگر سیستم آبیاری (آبیاری) به درستی نصب نشود ، می تواند باعث آسیب آب به خود دیواره شود.

منبع: letstalkscience.ca

 

5/5 - (1 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید