طراحی اتاق پرورش گیاه

طراحی اتاق پرورش گیاه

طراحی اتاق پرورش گیاه

باغبانی در منزل؛ طراحی برای اتاق پرورش گیاه ، یک اتاقک مسکونی مزروعی که به بررسی چگونگی تغذیه ی شهرها از طریق معماری تولید مواد غذایی می پردازد.

اتاق SPACE10 آینده ای را متصور است ، جایی که ما غذای خود را به صورت محلی بسیار بیشتر می توانیم تولید و پرورش دهیم. برای بحث و تبادل نظر در مورد اینکه چگونه می توانیم طبیعت را به شهرهای خود برگردانیم ، غذای خود را پرورش دهیم و با تقاضای سریع برای غذای بیشتری که در آینده در حال افزایش است مقابله کنیم ، ما با معمارانی چون Sine Lindholm و Mads-Ulrik Husum همکاری کردیم تا فضای سبزی به نام Growroom را ایجاد کنیم. اتاق های پرورش گیاه مدور و بلند ، مردم را قادر می سازد تا غذاهای خود را به صورت محلی و به شیوه ای زیبا و پایدار پرورش دهند.

از تایپه (Taipei ) تا هلسینکی ( Helsinki ) و از ریو د ژانیرو (Rio de Janeiro ) تا سانفرانسیسکو ( San Francisco ) ، ورژن اصلی Growroom ، باعث جلب توجه بسیاری از مردم جهان شده و افراد، تقاضای خرید یا ایجاد نمایشگاهی از Growroom را کرده اند. اما منطقی نیست که تولید مواد غذایی محلی را گسترش دهیم و سپس حمل و نقل آن را از طریق اقیانوس ها و قاره ها آغاز کنیم. به همین دلیل است که ما اکنون Growroom را به عنوان طرحی منبع باز منتشر کرده و مردم را تشویق می کنیم که به عنوان راهی برای ایجاد فرصت های جدید و محلی ، کار خود را ساخته و مطرح کنند.

اینکار به آسانی شمردن عدد 1 تا 3 است.
ساخت دیجیتالی ابزار پیشرفته در کارخانه ها اینکار را برای افراد عادی قابل دسترس کرده است. نسل جدیدی از فناوری ها مانند افزودنی سه بعدی و ساخت تفریحی برای برش لیزری و ساخت سطح نصب در فب لب ها( کارگاه ساخت دیجیتال) و فضاهای سازنده در هر شهر بزرگ در دسترس عموم قرار دارد.

این بدان معنی است که اکثر مردم – از لحاظ تئوری – می توانند تقریباً هر چیزی را خودشان تولید کنند. همانطور که چاپگرها اکنون در همه جا حضور دارند. تولید سفارشی و بر اساس تقاضا می تواند به هنجاری در آینده تبدیل شود. ما با انتشار ورقه های برش داده شده ی Growroom، در حال استفاده از این پتانسیل نوظهور هستیم. تنها چیزی که برای ساخت آن نیاز دارید ، دو چکش لاستیکی ، 16 ورق چوب و بازدید از فب لب ها یا فضای سازنده با ماشین CNC است. این طراحی بر روی آسان ساختن مونتاژ و قدرت درک و انتقال مستقیم برای هرکسی متمرکز است. Growroom ، تنها از یک متریال تولید می شود و آن را برای اکثر جوامع در دسترس و مقرون به صرفه می کند.

اتاق Growroom اصلی به عنوان بخشی از مسابقه ی گرافیک معماری، طراحی شده است. _عکس از “Rasmus Hjortshøj”

این اتاق های پرورش گیاه ، مایل ها مسافتی که برای تهیه ی غذا باید پیمود و فشاری که ما بر محیط وارد می کنیم را کاهش می دهد و به کودکان ما می آموزد که در واقع غذا از کجا می آید. نتیجه ی روی میز ناهار خوری نیز به همان اندازه جذاب است. ما می توانیم غذایی با بالاترین کیفیت تولید کنیم که طعم بهتری داشته باشد؛ مواد غذایی زیاد ، تازه ، ارگانیک و سالم .

چالش این است که کشاورزی به روش سنتی، فضای زیادی را اشغال می کند و فضا، در محیط شهری ما، منبع کمیابی است.
اتاق Growroom برای شهرها طراحی شده است و با اندازه های 2در 8 و 2 در 5 متر است. این اتاقک دارای حد فاصله ی قدم های کوچک در هنگام رشد گیاه بصورت عمودی است.
این اتاق طراحی شده است تا با ایجاد یک مرغزار کوچک یا یک ” توقفگاه ” در چشم انداز اجتماعی ، از احساس رفاه روزمره ی ما در شهرها پشتیبانی کند و به ما این امکان را بدهد تا با داشتن گیاهان زیاد، عطر و بوی آنها را احساس کرده و با طبیعت ارتباط برقرار کنیم. اتاقکی که به صورت یک کره ساخته شده است و می تواند آزادانه در هر جایی بایستد و اشاره به گسترش معماری معاصر و اشتراک آن با جهان امروزی دارد.
برش های همپوشانی اطمینان حاصل می کنند که آب و نور می توانند در هر سطح به گیاهان برسند ، بدون اینکه به بازدید کننده برسند و در نتیجه به عنوان یک فعال کننده رشد برای پوشش گیاهی و پناهگاهی برای بازدید کننده، عمل می کنند.

_معماران اصلی Growroom، آقایان
Mads-Ulrik Husum و Sine Lindholm
_عکاس: Niklas Vindelev

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید