بهترین سیستم آبیاری هوشمند و دلیل استفاده از آن

بهترین سیستم آبیاری هوشمند:دستگاه آبیاری هوشمند با توجه به داده های دریافتی از سنسورها زمان آبیاری را مدیریت میکند.

منظور از آبیاری هوشمند چیست؟

یک دستگاه آبیاری هوشمند با سنسورهای مختلفی در رابطه است و بر اساس اطلاعاتی که از سنسور ها دریافت میکند آبیاری را مدیریت میکند. این سنسور ها میتواند به دستگاه مرکزی اطلاعاتی مثل بارانی بودن یا نبودن هوا و دمای محیط و همچنین میزان رطوبت خاک و یا شدت وزش باد را اطلاع دهدند. مزیتی که این سیستم نسبت به کنترل های آبیاری تایمردارد میزان تأثیر آن در مصرف آب است. زیرا فقط و فقط وقتی آبیاری انجام میشود که درختان و گیاهان شما به آب نیاز داشته باشند. از عواملی که باعث گرایش در امر آبیاری فضاهای سبز، گلخانه ای و کشاورزی به سیستم های هوشمند آبیاری میشود اولاً صرفه جویی بالای آب در استفاده از این سیستم ها و ثانیاً انعطاف پذیری این نوع سیستم ها با شرایط گوناگون زمین و منطبق شدن با نوع نیاز گیاه در مصرف آب است . با نصب سیستم در فضاهای سبز میتوان پخش کننده های آب نصب شده در محیط (سیستم قطره ای ، بارانی و ….) را کنترل نمود.

بهترین سیستم آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند و دلیل استفاده از آن

بهترین سیستم آبیاری هوشمند 

دستگاه قادر است در سه وضعیت ذیل عمل کند

تایمری : قطع و وصل با توجه به زمان های آبیاری و استراحت صورت می‌گیرد.
هوشمند : در این حالت تایمرها نقشی ندارند بلکه قطع و وصل شدن آب تماماً وابسته به رطوبت خاک است.
ترکیبی : در این وضعیت زمان آبیاری, زمان استراحت و رطوبت خاک در ارتباط با هم کار کنترل را انجام می‌دهند.

بعضی کاربردهای دستگاه آبیاری هوشمند

دوستداران گل و گیاه: افرادی که به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستند ولی نمی‌توانند اکثر وقت خود را به آبیاری گلدانها اختصاص دهند, با به کار بردن این وسیله بهتر به کارهای دیگر خود می‌رسند و امکان فراموشی آب دادن گلدانها هم از بین می‌رود.

خانه ها و مغازه‌ها: در اکثر خانه‌ها و مغازه‌ها که احتمال فراموش کردن آبیاری گلدانها و یا بقیه مشکلات و . . . وجود دارد این دستگاه وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهد.

ادارات و سازمان ها: در ایام تعطیلی این وسیله برای آبیاری گلدانها می‌تواند استفاده شود.

گلخانه‌ های پرورش گل وگیاه: برای آبیاری خودکار تمام گدانهای یک گلخانه یا مغازه‌ی گل فروشی می‌تواند استفاده شود.


با همراهی مجموعه گاردن مارکت جهت نصب یک سیستم ساده و اتوماتیک برای باغ ها، هم زمان آبیاری خود را تنظیم نمایید و هم رطوبت خاک و گیاهان را تحت کنترل خود نمایید تا گیان و محصولاتتان رشد مطلوبی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید