روف گاردن یا باغبانی در پشت بام

روف گاردن یا باغبانی در پشت بام

روف گاردن یا باغبانی در پشت بام

باغبانی در پشت بام چیز جدیدی نیست.  ساکنین شهرها نسل های متمادی بر روی پشت بام ها از گیاهان و پله های اضطراری استفاده میکردند. حتی سال هاست که از سقف های سبز و سقف های پوشیده از خاک و گیاه نیز استفاده میشود. به نظر می رسد مهم نیست که یک باغبان چقدر زمین دارد، چرا که ما همیشه به دنبال فضای بیشتری هستیم و انواع باغ های پشت بام در انواع مکان ها و اماکن تجاری هر روزه محبوبیت بیشتری کسب می کنند.

دلایل خوب زیادی برای داشتن یک روف گاردن مطرح می شود:

🔸استفاده از فضا های بلا استفاده یا مورد استفاده
🔸 یک باغ یک منظره ی بدنما را زیبا می کند
🔸 آنها قادر به ایجاد حریم خصوصی هستند
🔸 آنها می توانند بسیار دوستدار محیط زیست باشند
🔸 معمولاً آفتاب گیر های خوبی هستند

 گزینه هایی برای باغ پشت بام شما:
اگر به دنبال یک روف گاردن هستید ، از چند مسیر می توانید به خواسته ی خود برسید. سقف های سبزی که بطور کامل با گیاه کاشته شده اند، سقفی که با خاک پوشانده شده  و سپس گیاهان در آن کاشته شده اند و از نظر محیطی بسیار عالی هستند ،اما برای صاحبان خانه ها نصب و الصاق چنین سقف هایی بسیار مشکل است. هزینه ی سقف های سبز بال است. به همین منظور برای انجام این کار شما نیاز به یک مهندس سازه یا معمار و احتمالاً یک شرکت حرفه ای برای نصب آن نیاز دارید تا یک تحلیل ساختاری را به شما ارائه بدهند.

ساده ترین و شخصی ترین روش برای باغبانی پشت بام استفاده از ظروف و تخت های بلند است.  شما می توانید هر سبکی از ظرف های گیاهان به رشد رسیده را برای باغ پشت بام تان استفاده کنید؛ از چند گیاه دارویی ساده گرفته تا گلدان های رسمی و ظریف. همچنین ظروف برای باغ های پشت بام مناسب هستند زیرا سبک ، قابل حمل ، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند.

مراقبت از باغ پشت بام شما:

حال آنکه مراقبت از گیاهان رشد یافته در ظروف بزرگ بر روی پشت بام بسیار شبیه به نگه داشتن ظروف روی زمین است ، برخی از اصطلاحات مخصوص پشت بام وجود دارد که قبل از شروع حملِ گلدان های خود به بیرون باید در نظر بگیرید.

ترخیص:
ابتدا با مالک یا کد ساختمان خود هماهنگ کنید. سؤالاتی در مورد قابلیت دسترسی ، محدودیت ارتفاع ساختمان و مقررات مربوط به آتش سوزی که می تواند هر نوع استفاده از سقف را ممنوع کند.

درستی فرم ساختاری:
اطمینان حاصل کنید که سقف می تواند بار را نگه دارد.  برای این کار یک پروانه مجوز دریافت کنید. خاک و گلدان ها از ابتدا سنگین هستند و با رشد گیاهان سنگین تر می شوند.  اگر تاکنون سعی کرده اید یک گلدان پر از خاک مرطوب را جابجا کنید ، می دانید که آب می تواند چه مقدار وزنی را اضافه کند.

دسترسی:
چگونه می خواهید مواد و وسایل مورد نیاز خود را داخل و خارج کنید؟  اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید ، حتماً اطمینان پیدا کنید که به شما اجازه استفاده از آسانسور را خواهند داد.  برخی از شهرداری ها نیاز به دسترسی و یا خروج چندگانه و احتمالاً روشنایی خروج ، آلارم های آتش و روشنایی اضطراری دارند.

آب:
آیا قادر به کشیدن شیلنگ به پشت بام خواهید بود؟  قوطی های آبیاری می توانند به یک مزاحم تبدیل شوند و ظروف به آب زیادی احتیاج دارند. نصب منبع بارانی و آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب:
آیا روی بام شما از ساختمانهای مجاور سایه می افتد یا تراس بالای سرتان؟ آفتاب می تواند زمانی مشکل ایجاد کند که گیاهان در بالای بتن از تابش خورشید بی حال شوند.

گرما:
علاوه بر این که خورشید به پشت بام می تابد  و تولید گرما می کند، گرمای محیط از سطح سقف ، ساختمانهای اطراف ، خیابانهای فرعی، اگزوز فلزی و سازه های کاربردی منعکس می شود. احتمالاً شما خواهان ایجاد نوعی سایه هستید ، نه تنها برای گیاهان بلکه برای خودتان.

باد:
باد می تواند باعث ریزش حفاظ های عمودی به ویژه در ارتفاعات زیاد بشود. احتمالا شما می خواهید نوعی دیوار یا نرده را در پشت بام نظر بگیرید. در این صورت ، احتمالاً لازم است مجدداً کد ساختمان خود را برای ارتفاعات مورد نیاز و پایداری سازه ها بررسی کنید. این امر به ویژه در ساختن موانع ایمنی برای بچه ها و حیوانات خانگی بسیار مهم است.
حریم خصوصی:
بیشتر پشت بام ها توسط ساختمان های همجوار احاطه شده اند.  اگر باغ پشت بام شما کاملاً نمایان باشد ، ممکن است بخواهید برای داشتن سیستم نمایش روی پرده تلوزیون برنامه ریزی کنید. شما می توانید یک پرچین همیشه سبز بکارید ، درختچه های انگور را به روی داربست هایی که روی دیوار بسته اید، بکشید و به راحتی یک میز چتر گیر در زیر آن قرار بدهید.

سیم کشی برق:
برق ضروری نیست ، اما مطمئناً کار را آسانتر می کند. اگر قصد دارید شب هنگام از باغ خود لذت ببرید ، شمع ها برای علفهای هرز نور مناسبی نیستند.

انبار:
تعدادی لوازم مرتبط با امور باغبانی وجود دارند که باید تهیه کنید از جمله: ابزارآلات کشاورزی، کود، کمپوست و سطل.
فضا در پشت بام محدود است و استتار یک فضای انبار کار سختی است.  قفسه ها کفایت می کنند.  برخی از باغبان ها ، کمدهای باریک را انتخاب می کنند. گزینه دیگر نیمکت های نشینمن هستند که با ایجاد ذخیره سازی داخلی کاری مضاعف را برای باغبان بوجود می آورند.

هزینه:
نکته ی مهم آخر اینکه، چقدر حاضر هستید هزینه کنید؟
می توانید از کم شروع کرده و سپس با خرید گلدان و گیاهان (و خاک) بیشتر به مجموعه ی خود اضافه کنید. هزینه واقعی زمانی به وجود می آید که شما می خواهید شروع به محوطه سازی و ساخت سقف کنید. کاشی و سرامیک گذاشتن، ساخت تخت و صندوق های بلند ، اضافه کردن روشنایی و مبلمان می توانند به هزینه ی شما بیفزایند. به علاوه ، ممکن است شما برای پشتیبانی از آنها به کارهای ساختاری بیشتری نیاز داشته باشید.

منبع: thespruce

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید