آبیاری روف گاردن

آبیاری روف گاردن

آبیاری روف گاردن(Roof garden)

سیستم سقف سبزِ “روف گاردن”، یک سقف سبز چند منظوره است که با درصد بالای ذخیره آب ساخته می شود. این سیستم همچنین، امکان تحقق انواع مفاهیم طراحی ، حتی عایقهای آب را فراهم می کند. این طرح برای چمنزارها بصورت طولانی مدت و در حالت بستر عمیق تر ، برای درختچه ها و درختان مناسب است. ادغام آن با سازه های سخت ، به عنوان مثال پیاده روها ، تراسها ، مسیرهای رانندگی یا مناطق بازی و غیره نیز امکان پذیر است.
با روف گاردن ، می توان با ذخیره ی بیشتر آب باران ، کاهش نیاز به آب را تامین کرد . با زهکشیِ عنصرِ Floradrain® FD 60 neo امکان نگهداری ذخیره ی بالای آب برای تمام فاکتورهای مربوط به باغ بام های متنوع را فراهم می کند.
آب در سراسر سقف ذخیره می شود و با عملکرد مویرگی و پخش شدگی به گیاهان می رسد.  ذخیره آب و آبیاری روی خاک که اصطلاحا به آبیاری تحت فشار نیز معروف است را نیز می توان به آسانی با نصب عناصر سد سقف در بالای قسمت های خروجی سقف انجام داد. برای داشتن این ویژگی به همراه یک غشای ضد آب مناسب ، یک سقف با امکان صفر درجه ی سقوط، لازم است. اتاق های بازرسی امکان بررسی و نگهداری عناصر سد سقف را در هر زمان فراهم می کنند. با دستگاه های آبیاری اتوماتیک ، سطح آب آبیاری سد، حتی در دوره های خشکسالی قابل حفظ است.
از عنصر Floradrain® FD 60 neo همچنین می توان به عنوان کرکره ای برای بتن استفاده کرد که با ایجاد پایه و پی بست از سازه ها بدون نفوذ به غشای سقف یا مانعی برای زهکشی آب، پشتیبانی می کند. ظرفیت زهکشی مطابق استاندارد EN ISO 12598 مورد آزمایش قرار گرفته است.

جهت سفارش طراحی و اجرای انواع روف گاردن با مجموعه گاردن مارکت در ارتباط باشید.

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید