عوامل پهن شدن برگ گیاهان آپارتمانی

عوامل پهن شدن برگ گیاهان آپارتمانی

عوامل پهن شدن برگ گیاهان آپارتمانی

 

  1. سن گیاه

مهترین عامل در سایز برگ گیاهان آپارتمانی، سن آن می باشد. به این صورت که هر چه گیاه بالغ تر شود برگ های جدید بزرگتر و پهن تر می شوند.

  1. رطوبت رسانی و تامین آب مورد نیاز گیاه

خشکی کشیدن و کمبود آب مورد نیاز گیاه، می تواند باعث کوچک ماندن و حتی لوله شدن برگ گیاهان شما بشود.

 

 

رطوبت رسانی و تامین آب مورد نیاز گیاه

  1. درجه حرارت مناسب

گیاه شما نباید در نزدیکی سیستم های گرمایشی یا سرمایشی قرار بگیرد. اگر گیاه را در مسیر باد کولر قرار دهید، جریان هوا باعث پیچ خوردن برگ ها می شود.

  1. نور مناسب

تامین نور مورد نیاز گیاه می تواند کمک کند گیاه برگ های پهن تر و رشد مناسب تری داشته باشد. اکثر گیاهان آپارتمانی با افزایش روشنایی و نور محل نگهداری خود برگ‌های بزرگتری تولید می‌کنند. گیاه برای جذب هر چه بیشتر نور شروع به تولید برگ‌های پهن تر می‌کند تا نهایت استفاده را از نور ببرد. نور یک عامل محرک مهم در پهن شدن برگ پتوس می‌باشد. علاوه بر این نور کافی موجب افزایش شفافیت برگ‌ها و خوشرنگ‌تر شدن آنها می‌شود و قسمت‌های ابلق گیاه را بیشتر و پر رنگ‌تر می‌کند. این نور می‌بایست غیرمستقیم اما زیاد باشد و هر چه ساعات روشنایی بیشتر باشد گیاه راضی‌تر به نظر می‌رسد.

 

نور مناسب گیاهان آپارتمانی

 

  1. خاک سبک و مغذی

هر چه ریشه‌ها راحت‌تر در خاک حرکت کنند هم رشد گیاه بیشتر شده و هم دسترسی به مواد غذایی بالاتر می‌رود. برای داشتن ریشه‌های سالم و فعال باید از خاک‌های نیمه سبک استفاده شود. در چنین خاکی علاوه بر اینکه حرکت ریشه‌ها به سهولت انجام می‌گیرد آب اضافی نیز به راحتی تخلیه می‌شود و احتمال پوسیدگی ریشه‌ها کاهش می یابد. انتخاب یک خاک مغذی به ریشه‌ها امکان جذب بیشتری از عناصر غذایی را می‌دهد که این خود تأثیر مستقیم بر رشد و درشت شدن برگ‌های تولید شده دارد.

  1. کوددهی منظم

شرایط مناسب محیطی نقش کلیدی در پهن شدن برگ گیاهان آپارتمانی دارند اما بعد از گذشت زمان و کاهش مواد غذایی درون خاک برای تولید برگ سالم با سایز مناسب نیاز به کوددهی و تغذیه منظم است. امروزه کودهای مختلف از برندهای زیادی در بازار برای این منظور تولید شده‌اند.

 

کوددهی منظم گیاهن آپارتمانی

 

به‌صورت عمومی می‌توان از کود 20-20-20 هر دو یا سه هفته یکبار به عنوان کود اصلی و پرمصرف، کود آهن بسته به سبز یا ابلق بودن گیاه هر 45 تا 60 روز یکبار، کود میکرو هر دو ماه یکبار و کود هیومیک اسید هر دو تا دو ماه و نیم یکبار به منظور فعال نگه داشتن ریشه‌ها و جذب بیشتر مواد غذایی و ایجاد تعادل اسیدیته خاک استفاده کرد.

 

3.2/5 - (16 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید