نگهداری گیاه بونسای

نگهداری گیاه بونسای

نگهداری گیاه بونسای

بونسای 

بونسای Bonsai واژه ای ژاپنی است که از دو واژه Bon به معنای گلدان کوچک یا سینی و Sai به معنای کشت و کار ساخته شده است.

در واقع بن سای به گیاه بزرگی گفته می شود که برای نگهداری در محیط کوچک سازگار شده است و تداعی کننده و چشم اندازی از باغی سرسبز و زیبا می باشد.

بونسای

شرایط نگهداری بونسای 

آبیاری: این گیاه نیاز به آبیاری متوسط دارد، بهترین زمان برای آبیاری جنسینگ زمانی است که خاک گیاه رطوبت خود را از دست داده باشد. آبیاری بیش از حد موجب زرد شدن برگها و خفگی ریشه می شود. در هنگام آبیاری از ریختن آب بر روی تنه ی گیاه خودداری نمایید.

نور: این گیاه به نور زیاد و غیر مستقیم نیازمند است. آفتاب مستقیم موجب آسیب دیدگی برگهای این گیاه می شود. پشت پنجره ی جنوبی که نور کافی بتابد برای این گیاه شرایط مناسبی می باشد.

خاک: خاک سبک با زهکشی بالا برای این گیاه مناسب است. بهترین خاک برای این گیاه ترکیبی از تورب و پرلیت یا کوکوپیت و پرلیت می باشد.

رطوبت: برای حفظ رطوبت این گیاه می توانید از اسپری آب استفاده نمایید یا در زیر گلدانی آن سنگریزه قرار دهید و آب در آن بریزید تا رطوبت مورد نیاز گیاه تامین شود.

دما: این گیاه بومی مناطق گرمسیری است و به سرما حساس می باشد، پس بهترین محیط برای نگهداری آن دمای منزل مابین 17 تا 22 درجه سانتی گراد است.

بونسای

مشکلات و بیماری های بونسای جنسینگ

این گیاه به بیماری‌های قارچی بسیار حساس است پس در آبیاری زیاده روی نکنید که باعث ایجاد بیماری های قارچی برای گیاه نشود و اگر گیاه شما دچار مشکل شد از قارچ کش بر روی ساقه و برگها اسپری کنید. همچنین به افت‌های شته، شپشک، کنه  نیز حساس است که حتما برای درمان از حشره کش ها باید استفاده کنید.

زرد شدن و ریز برگ های بونسای جنسینگ

از عمده مشکلات در این گیاه همین زرد شدن و ریزش برگها می باشد که علت آن آبیاری زیاد، سرما، نور کم و بیماری های قارچی هست مشکل را بررسی کنید و بهترین راه حل را انتخاب کنید.

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید