سوالات متداول دیوار سبز

سوالات متداول دیوار سبز

قبل از شروع و قبل از اینکه مثل یک فرد تازه کار، دوستان ، همکاران و رئیس خود را خسته کرده و مورد موعظه قرار بگیرید،بر روی یکی از سؤالات بالا کلیک کرده و خودتان مستقیماً به جواب برسید.

دیوارهای سبز، زنده اند. شاید در این مورد چیزهایی شنیده باشید و فکر کرده باشید که چیزی جز آخرین مدل طراحی نیست اما در حقیقت این مفهوم به دهه 1930 میلادی باز می گردد و داستانی کاملا علمیست که به واقعیت تبدیل شده است.

امروزه دیگر این طرح فقط مورد توجه شرکت های معماری که در تلاش برای کسب جوایز طراحی هستند نیست. آن ها به دنبال کسب توجه از سوی مشاغل بیشماری اند تا بدین وسیله بتوانند به اعتبار سبز خود بیفزایند. این راهنما با پاسخ به متداول ترین سؤالات مطرح شده، سعی دارد تا شما را با ساختارهای زیبایی از فضای سبز آشنا کند.

دیوار سبزِ زنده” چیست؟

“دیوار سبز زنده” پنلی از گیاهانی است که با استفاده از هیدروپونیک (بدون نیاز به خاک) به صورت عمودی روی سازه هایی بصورت آزاد یا متصل به دیوار ،نصب میشود. از “دیوار سبز زنده” همچنین به نام “باغ عمودی” ، “دیوار سبز” ، “دیوار زنده” و یا “اِکووال” نیز یاد می شود.

دیوار سبز” از چه چیزی ساخته شده است؟

” دیوار سبز زنده ” از گیاهانی که به حد رشد متوسط رسیده اند تشکیل شده و سپس روی دیوار ساختمان ها و مکان هایی که کار آنها تامین فضای سبز و گیاهان مفید است،قرار میگیرد. در این حالت از کمترین حالت فضای افقی استفاده میشود.
یک “دیوار سبز” از سیستم های اختصاصی مختلفی تشکیل شده است. بدین گونه که به صورت تکه هایی روی قسمت مورد نظر قرار میگیرد. در این حالت گیاه فقط به اندازه ای که از قبل برای آن تعریف شده است رشد میکند. در برخی از این دیوارهای سبز سیستمی تعبیه شده است که اجازه می دهد گیاه بصورت خودکار آبرسانی شود.
در فرآیند دیوار سبز ، بسته به نیاز مشتری و تعدادی از فاکتورهایی که در نصب و نگهداری آنها وجود دارد، میتوان از گیاهان مختلفی در طراحی و ترکیب آنها استفاده نمود.

“دیوار سبز” چگونه ساخته میشود؟

” دیوار سبز” به همان روشِ دیوار واقعی ساخته می شود. اسکلت یک دیوار سبز از بخش هایی که شامل انواع گل و گیاه می باشد تشکیل شده است. نحوه ی عملکرد هر دیوار سبزی تا حد زیادی بستگی به نوع سیستم نصب شده بر روی آن دارد. بعضی از دیوارهای سبز دارای لوله‌های مخفی هستند که مکانیسم آبیاری گیاه را برای شاداب ماندن بصورت خودکار انجام میدهند، در حالی که برخی دیگر بصورت دستی آبیاری میشوند.
اینکه چطور از “دیوار سبز” به سود دهی در کسب و کار خود برسیم، تا حد زیادی بستگی به خود گیاه دارد. گیاهان به طور طبیعی دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها را از اطراف جذب و اکسیژن تازه و تمیز آزاد میکنند. “دیوار سبز” همچنین به کاهش سر و صدا کمک کرده و مزیتی به نام طرح بیوفیلیک یا همان زیست گرایی را بوجود آورده است. بدین معنی که افراد در رویارویی با گل و گیاه در محل کار خود احساس بهتری داشته و در نتیجه بهتر کار می کنند.
در حالت افقی، دیوارهای سبز شامل تعداد زیادی از گیاهان در یک فضای نسبتاً کم میباشند. اما مزیت فوق العاده ی این دیوارها و گسترش آن ها به سمت بالا این است که بدون اینکه از فضای کف بکاهند به راحتی نصب و مورد استفاده قرار میگیرند.

“دیوار سبز زنده”کی اختراع شد؟

ایده ی “دیوار سبز زنده” برای اولین بار توسط “استنلی هارت وایت” در سال 1938 مطرح و ثبت شد ، اما این “پاتریک بلان” بود که در این صنعت جنجال به پا کرد. وی پس از خلق یکی از مشهورترین دیوارهای سبز در موزه ی برانلی پاریس ، بعنوان پدرِ “دیوار گیاهی” معرفی و باعث ایجاد انقلابی در معماری شد.
امروزه به این دیوار ها، نمای سبز می گوییم اما احتمالا از قرون گذشته آن ها بر روی ساختمان ها رشد می کرده اند. “دیوارهای سبز زنده” نسل بعدی گیاهانی همچون پیچک ها هستند که در مجموعه ی گیاهی پیچیده ای طراحی و در سازه هایی جز ساختمان ها بکار خواهند رفت.
این ساختارهای معجزه آسا طبیعت را به محیط های شهری باز خواهند گرداند. با گسترش جنگل های بتونی(ساختمان ها) و افزایش آلودگی ،نیاز به استفاده از “دیوارهای سبز زنده” برای معکوس کردن این روند بسیار احساس میشود. با گنجاندن انتخاب های برگزیده از گیاهان در طراحی برش لبه ، “دیوارهای سبز زنده” میتوانند ابداعی نو در کمک به بازگرداندن تعادل به طبیعت باشند.

فواید”دیوار سبز زنده” چیست؟

همانگونه که شاهد از بین رفتن فضای سبز در شهرها هستیم، “دیوارهای سبز زنده” می توانند فضاهای شهری را به محیطی طبیعی و زیبا تبدیل کنند. آنها همچنین می توانند وضعیت هوا را بهبود بخشیده و برای سلامتی انسان نیز مفید باشند.

چه زمانی از “دیوارهای سبز” در داخل خانه استفاده میشود؟

شرکت ها و ساختمان هایی که خواهان فضای تزئینی ویژه و خاص هستند ، از “دیوارهای سبز” استفاده میکنند. برای فردی که به دنبال فواید استفاده از گیاه است، استفاده از ” دیوار سبز” گزینه ای عالی است به شرط اینکه نگرانی او در مورد فضا و جا حل شود. ” دیوار سبز” ، رنگ و طرح خاص و منحصر به فردی به لابی ها، اتاق جلسات، راهروها و مکان های پذیرایی میدهد.
“دیوار سبز” حالت بصری قدرتمندی را برای ارباب رجوع و مشتریان بالقوه ایجاد می کند. همچنین تمامی فوایدی که برای گیاهان ذکر شد را برای ساختمان و محیط کار فراهم میکند. دیوار سبزی که در طرح زیست گرایی گنجانده شده است می تواند به بهبود خلاقیت ، کاهش حضور و غیاب و سایر نگرانی ها در محل کار خاتمه دهد.

“دیوار سبز” چگونه به محیط پیرامون ما کمک میکند؟

“دیوار سبز” به همان روشِ گیاهان، به محیط زیست کمک می کند. گیاهان به تمیز کردن هوا کمک می کنند و دیوار های سبز به دلیل داشتن قابلیت کاهش صدا به کاهش آلودگی صوتی کمک می کنند.آنها میزان مونوکسید کربن موجود در هوا را کاهش داده و با تنفس میزان آلاینده ها را فیلتر کرده و سپس آنها را به اکسیژن تمیز،تازه و پاک تبدیل می کنند.

” دیوار سبز زنده” چگونه کیفیت هوا را بهبود می بخشد؟

از زمان انقلاب صنعتی ، پیشرفت های مدرن باعث افزایش آلودگی هوا شده است. در مناطق مسکونی، گازهای آلاینده و ذرات معلق، هوا را سمی کرده اند. اما ما می توانیم با استفاده از طبیعت، آسیب های وارده را جبران کنیم.

از کودکی آموخته ایم که گیاهان به طور طبیعی دی اکسید کربن را از بین برده و هوایی غنی از اکسیژن تولید می کنند.

با این حال آنها به دلیل جذب و تمیز کردن آلاینده ها و فیلتر هوای اطراف خود معروف نیستند و این اثر طبیعی بسته به تعداد برگ های گیاهان موجود در دیوارهای سبز زنده چندبرابر میشود.

مطالعه ی جدید بر اثربخشی زیرساخت های سبز در بهبود کیفیت هوا در معابر شهری (فضای خالی بین ساختمان های بزرگ) نشان میدهد که “دیوارهای سبز زنده” می توانند بسیار موثر باشند. این فضاهای خالی نقاط مهمی برای آلاینده های مضر از جمله دی اکسید نیتروژن و ذرات مضر هستند و آمار نشان داده است که “دیوارهای سبز زنده” به ترتیب 40 تا 60 درصد قادر به کاهش این سطح از آلودگی هستند.

فقط آلاینده های خارجی نیستند که باعث نگرانی شده اند بلکه سموم زیادی در داخل محیط های بسته نیز وجود دارند که می توانند بر سلامتی ما تأثیر بگذارند.

سندرم ساختمان بیمار موضوع عصر جدید است. ساختمان ها و دفاتری پر از دودهای سمی نامرئی، از مبلمان گرفته تا دکورها و مواردی که در خفا و نامرئی در حال خفه کردن ما هستند.

این مورد، بخصوص با افزایش تعداد افرادی که در داخل محیط های بسته کار میکنند بسیار نگران کننده است. گزارش شده است که ۸۰ تا ۹۰ درصد از افراد آمریکای شمالی زمان قابل توجهی از روز خود را در داخل چنین محیط هایی می گذرانند. سموم بی شماری از جمله فرمالدئیدها، انواع پودرها، تری کلر اتیلن ها ، مونوکسید کربن و بنزن در حال نفوذ به محیط داخلی ما هستند و این تنها چند مورد است که نام برده شد.

با اضافه کردن این گیاهان به محیط اداری می توان کیفیت هوا را در محیط های داخلی بهبود بخشید. دیوارهای سبز داخلی نیز همین کار را در مقیاسی بزرگتر که به نفع ساکنان آن ساختمان باشد، انجام می دهند.

فواید بصری “دیوارهای سبز زنده” چیست؟

جامعه ی مدرن ما تماما تصویر است و همه چیز در طبیعت برای زیبایی نواخته میشود. یک دیوارطراحی شده ی خارق العاده می تواند با اضافه کردن رنگ و بافت مُد روز، ظاهر ساختمان را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

هر دیوار می تواند بطور ویژه ای با استفاده از انواع گیاهان مختلفی که در رنگ ، رشد و گل که در خلق هنر زنده نقش دارند طراحی شده و بسیار متفاوت از چمنِ معمولی کنار ساختمان شما عمل کند.

آیا ” دیوار سبز زنده” برای ساختمان مناسب است؟

ساختمان ها تحت تأثیر تغییرات منفی جوی یعنی انبساط و انقباض بوده و با گذشت زمان ترک و شکاف برداشته و از بین می روند. دیوارهای زنده ا ی که در بیرون ساختمان تعبیه میشوند نه تنها از نوسانات دما بر روی سازه ها جلوگیری میکنند بلکه هنگام باران شدید با منحرف کردن آب از روی دیوارها و همچنین مقابله در برابر اشعه ماوراء بنفش باعث محافظت از ساختمانها می شوند.

آیا “دیوارهای سبز زنده” در کاهش هزینه های مربوط به انرژی موثر هستند؟

ساخت و ساز در مناطق شهری عوارض جانبی نگران کننده ای را بوجود آورده است. تحقيقات نشان میدهد که كلانشهرها به طور قابل ملاحظه اي گرم تر از حومه ی آن و مناطق روستایی است و اصطلاح ” جزیره ی گرمای شهری” نیز به همین دلیل بوجود آمده است و این افزایشِ درجه ی حرارت ، تاثیر منفی و مخربی بر طبیعت میگذارد. دامنه ی این اثر از افزایش تقاضا برای انرژی در تابستان تا آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای گسترده است.

برای جبران این مشگل، ” دیوارهای سبز زنده” با ایجادِ سایه، از تأثیر مستقیم نور خورشید بر اشیاء جلوگیری میکنند. همچنین سطوح گیاهی بر خلاف آجر یا بتن، انرژی خورشیدی را ذخیره نمی کنند بلکه آن را منعکس می کنند. هم دیوارهای داخلی و هم خارجی (منظور دیوار سبز است) به فرایند تبخیر و تعریق کمک می کنند. بدین صورت که هوا را در تابستان به طور فعال و طبیعی خنک میکنند تا نیاز به خنک کننده ها کاهش یابد.

مزایای “دیوار سبز” با گذشتِ تابستان پایان نمی پذیرد. پانل های گیاهی همچنین ساختمان را عایق بندی كرده و هزینه های انرژی گرمایشی ساختمان را در زمستان كاهش می دهند.

“دیوارهای سبز” چگونه به کاهش سر و صدا کمک می کنند؟

در آمریکای شمالی و اروپا سالیان زیادی است که از گیاهان برای کاهش سطح سر و صدا در آزادراه ها و سایر جاده های پر سر و صدا استفاده میشود. “دیوارهای سبز زنده” در این ایده بسیار کاربردی است . پوشش گیاهی به طور طبیعی صداهای با فرکانس بالا را مسدود می کند. در حالی که ساختار پشتیبانی نیز قادر به کاهش صدای فرکانس پایین است. با افزایش استفاده از “دیوارهای سبز” ، می توان این امر را به طور قابل توجهی در محیط های شهری تغییر داد. ریشه کن کردن صدای شلوغی و غوغا، که ما به اجبار با آنها سازگار شده ایم.

آیا ” دیوار سبز” باعث افزایش ارزش ملک نیز میشود؟

شورای خانه ی سبزِ ایالات متحده ، برنامه ی LEED (رهبری در انرژی و طراحی محیط زیست) را به عنوان سیستم گواهینامه ی رسمی بین المللی خانه ی سبز برای کمک به تغییر در طراحی ، ساخت و بهره برداری از ساختمانها گسترش داد. ساختمان های تجاری و ملکی هر دو می توانند با رعایت معیارهای سبز ، گواهینامه ی معتبر LEED را دریافت کنند.

نصب دیوارهای سبز زنده ، چه در داخل و چه در خارج ، و رعایت مراحل برنامه ی LEED میتواند هدف ما را در مصرف کمِ آب و همچنین آبیاری کارآمد تضمین کند. این امر به شرکت ها این امکان را میدهد تا حسن نیت خود را نسبت به راه حل های پایدار و سازگار با محیط زیست نشان دهند. این کار به نوبه خود به افزایش ارزش ملک، با ارائه ی درک مثبتی از یک ساختمان مدرن با ردپایی از کربن بهبود یافته ، کمک میکند.

آیا “دیوارهای سبز” برای روحیه کارکنان مناسب هستند؟

بودن با گل و گیاه خود به تنهایی می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی فردی هر شخص داشته باشد. در واقع ، تحقیقات نشان داده اند که حتی دیدن طبیعت در محیط کار می تواند رضایت شغلی را افزایش دهد. نصب یک ساختارِ برش لبه ای همانند دیوار سبز ، این پیام را به کارمندان می فرستد که در شرکتی مشغول به کار هستند که علاقه مند به ارائه یک محیط کار لذت بخش برای آنها است.

“دیوارهای سبز” چگونه کار می کنند؟

دیوارهای سبز زنده معمولاً سیستمهای هیدروپونیکی(بدون نیاز به خاک) هستند که به روش قطره ای آبیاری می شوند.

از چه نوع گیاهانی در “دیوارهای سبز زنده ” استفاده می شود؟

از آنجایی که هر دیوار سبز به صورت جداگانه برای یک پروژه خاص طراحی شده است، لذا هر دیوار متفاوت از دیگری است. گیاهانی که برای طرح های داخلی استفاده شده اند کاملاً متفاوت از گیاهانی هستند که برای بیرون طراحی شده اند. گیاهان داخلی ، گیاهانِ گرمسیری از نیمکره جنوبی یا ایالت های جنوبی همچون فلوریدا هستند.

گیاهان بیرونی بر اساس منطقه آب و هوایی انتخاب می شوند زیرا استفاده از گیاه مناسب در منطقه ی آب و هوایی درست، بسیار مهم است. گیاهانی انتخاب میشوند که قدرت سازگاری بالاتری نسبت به منطقه ی آب و هوای فعلی داشته باشند.

کدام گونه های گیاهی در “دیوارهای سبز زنده” رشد می کنند؟

تعدادی گونه ی اصلی از گیاهان وجود دارند که در دیوارهای سبز به خوبی به عمل می آیند ، به ویژه گونه هایی که از دایره ی تحمل بالایی برخوردارند. بعضی از گیاهان بسیار لطیف بوده و خیلی سریع تخریب میشوند، بنابراین اگر آب کافی به آن ها داده نشود به سرعت از بین خواهند رفت. “مت هیلز” می گوید :”در حالی که گیاهان دیگر، مدت زمان کمی برای سبز ماندن دارند، این گیاهان به سرعت از بین نرفته و قادر به سازگاری بهتری با محیط اطراف خود دارند.”

آیا میتوان از طرح سفارشی برای “دیوارسبز زنده” استفاده کرد؟

با پیشنهادِ مشاور می توان دیوارها را بسته به نیاز مشتری طراحی کرد. این بدان معناست که فاکتورهایی وجود دارند که میتوانند در مورد طرح های کلی تصمیم گیری کنند. از جمله این فاکتورها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_ مشاوره در مورد اینکه از چه گیاهانی در کدام منطقه آب و هوایی استفاده کنیم.

_کنترل کامل بر سامان دهی سیستم های sega

_امکان ایجاد یک الگو، آرم و یا صفحه ی نمایش سفارشی

آیا انواع مختلفی از “دیوارهای سبز زنده ” وجود دارند؟

“دیوارهای سبز” در درون یک پانل، سیستم جعبه مانند و یا دیوارهای آزاد تعبیه میشوند. یعنی برای هر فضا، یک دیوار مناسب وجود دارد.

در سیستم های پانل مانندی همچون sega و prowall از گیاهانی استفاده میشود که از قبل داخل این پانل ها پرورش یافته و قابل استفاده در داخل یا خارج و در هر شرایط جوی هستند. VersaWall یک سیستم جعبه ای مناسب برای نمایشگرهای داخلی محسوب میشود. گیاهان از قبل در محلی خارجی پرورش یافته و سپس در داخل دیوار قرار داده میشوند. در این طرح از درجه بالایی از تطبیق پذیری که می تواند کل سطح را پوشش داده و یا هنر زنده ای را طراحی کند، استفاده میشود.

دیوارهای آزاد معمولا برای مصارف داخلی استفاده می شوند و اغلب با تغییر محل و یا تغییر گیاه به آسانی قابل تغییر هستند.

آیا “دیوارهای سبز زنده” گران قیمت هستند؟

مانند همه فن آوری های جدید ، سیستم های دیواری سبز نیز ارزان نیستند ، اما برخی از قیمت ها نیز متناسب با بودجه ی شما طراحی شده اند.

ارزان ترین گزینه، دیوارهایی است که گیاهان در خود پانل کاشته می شوند؛ مانند سیستم vally pocket که باعث کاهش هزینه در کاشت گیاه در جاهای دیگر و سپس تعبیه ی آن در محل مورد نظر میباشد. با این حال ممکن است این پوشش گیاهی بصورت کامل رشد نکند و یا حتی این کار، یک سال قبل از شکوفه دادن صورت بگیرد.

از طرف دیگر ، دیوارهای سبزی که در همان لحظه نصب میشوند، نیاز به گیاهانی دارند که از قبل رشد کرده و آماده هستند. بعضی از سیستم ها ، به عنوان مثال سیستم sega، گیاهان را در گلخانه به مدت ۸ تا ۱۲ هفته ، از قبل پرورش می دهند.

مت هیلز می گوید:” این قیمت در واقع هزینه ای است که شما برای کود و مراقبت از گیاهانی که میخواهید بعدا به محل مورد نظر شما حمل و نصب شود، پرداخت میکنید.”

آیا می توان از دیوارهای سبز زنده برای رشد مواد غذایی استفاده کرد؟

برخی از سیستم ها به طور خاص برای گیاهان دارویی و سبزیجات طراحی شده اند و این باغ های عمودی میتوانند راه حلی عالی برای پرورش مواد غذایی در جاهایی که با کمبود جا روبرو هستند باشد.
با این وجود معمولاً نصب دیوارهای سبز در رستوران ها توصیه نمی شود.

استفاده از” دیوارهای سبز” به منظور پرورش مواد غذایی در محیط داخلی چیزی نیست که ما پیشنهاد کنیم. اگرچه دلیلی برای انجام آن هم وجود ندارد چرا که وقتی محصولتان را برداشت کردید با یک دیوار خالی از گل و گیاه روبرو خواهید شد. از طرف دیگر محیط داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها به گونه ای طراحی میشوند که نور کافی برای رشد گل و گیاه را ندارند.

مت هیلز میگوید:” بعد از برداشت سبزیجات و گیاهان دارویی از نظر زیبایی شناسی یک دیوار خالی به هیچ عنوان رضایتمندی کسی را فراهم نخواهد کرد.”

در چه جاهایی می توان از “دیوارهای سبز زنده ” استفاده کرد؟

از” دیوار های سبز زنده”، میتوان در ساختمان های در حال ساخت، بناهای در حال مرمت و همچنین از پروژه های باغی پیچیده گرفته تا توسعه ی ساختمان های تجاری استفاده کرد. آن ها را میتوان کاملا متنوع در درون دفاتر استفاده و یا در بخش های بیرونی ساختمان نصب کرد.

قطعاً بخشهای دولتی از فواید محیطی سیستم های کمکی در کاهش سامانه های تولید مونوکسید کربن سود خواهند برد و هیچ صنعتی از داشتن چنین مزایایی رویگردان نخواهد بود‌.

آیا من هم میتوانم یک” دیوار سبز” در خانه ام نصب کنم؟

انعطاف پذیریِ دیوارهای سبز، گزینه ای مناسب برای نصب آن ها در محیط های مختلف میباشد . درست مانند ساختمانهای اداری ،” دیوارهای سبز زنده”، هم در داخل و هم در خارجِ خانه ها قابل نصب هستند.

تمامی افراد متخصص و ماهر تیمِ “دیوار سبز زنده”، قادر به بررسی نیازهای شما و سپس خلق طرحی متناسب با نیازتان هستند.

آیا نگهداری و مراقبت از “دیوارهای سبز زنده” دشوار است؟

“مت هیلز” توضیح میدهد که :”جواب یک بله ی ساده است.

و خبر خوب این است که مشتریان در مراقبت های اولیه تنها نخواهند بود. برای اطمینان از داشتن یک دیوار خوب، مراقبت های اولیه از دیوار بسیار مهم است. اکثر شرکت ها برای دیوار سبز خود ضمانت یک ساله اجباری میدهند. در طرح های آمبیوسی این کار باید قبل از نصب صورت بگیرد. و ما حتما مطمان میشویم که دیوار کاملا درست نصب شده و یک سال اول از آن به درستی نگهداری میشود.

بعد از آن بسته به اولویت و خواست مشتری ،ما میتوانیم این مراقبت را ادامه بدهیم. چند ماه اول بحرانی ترین زمان برای “دیوارهای سبز زنده” است. آبیاری و زمان درست آب دادن به دیوار بسیار ضروری است. شهرت و همچنین مشتری های ما در معرض خطر هستند، از اینرو این مساله حائز اهمیت است که مطمین بشویم گیاه از بین نخواهد رفت.”

چگونه به “دیوار سبز زنده” آب بدهیم؟

اکثر “دیوار های سبز”، به روش آبیاری قطره ای طراحی شده اند که استفاده از آب را به حداکثر رسانده و بصورت خودکار آبرسانی را تنظیم و هدر رفتن آب را به حداقل میرساند.

در این طرح، سیستم های چرخشی بسیار مناسب هستند. در این روش، تا زمانیکه آب تمام شود مکررا از همان آب قبلی بصورت پمپاژ از پایین به بالا استفاده میشود و سپس مخزن دوباره پر میشود. از سوی دیگر ، آبیاری مستقیم گزینه ای برای فضاهایی است که جایی برای مخازن ندارند.

طول عمر یک “دیوار سبز” چقدر است؟

به عنوان یک فناوری جدید و منطقی ، تخمین طول عمر “دیوارهای سبز زنده ” دشوار است و نمیتوان این حدس را با قطعیت اعلام کرد. دیده شده است که سخت افزار، پانل و وسایل پرورش گیاه تا ۲۵ سال هم دوام آورده است. در هر حال تخمین اینکه این گیاهان تا چه مدت دوام می آورند بسیار سخت است.

همانگونه که “مت هیلز” توضیح میدهد، گفتن اینکه این گیاهان تا چه مدت زنده اند سخت است. آن ها تا زمانیکه ریشه هایشان زنده باشند به رشد ادامه میدهند. تعیین تاریخ و زمان دقیق مشگل است اما قبل از نیاز به تعویض، این گیاهان بطور بالقوه حداقل ۵ تا ۱۰ سال در پانل های خود بصورت پایدار رشد میکنند.

اگر از سیستم جعبه ای استفاده میکنید یعنی طوریکه گیاهان داخل و خارج میشوند، آنها فقط حدود یک سال دوام خواهند آورد و سپس باید جایگزین شوند.

آیا “دیوارهای سبز” در هر شرایط آب و هوایی دوام می آورند؟

گیاهان بیرونی به طور خاص انتخاب شده اند تا این دیوارها در یک مکان خاص بتوانند با آب و هوای مربوط به آن منطقه کنار بیایند.

هر منطقه دارای شرایط اقلیمی خاصی است. به عنوان مثال ، یک حیاط دارای آب و هوایی کاملاً متفاوت از فضای بیرون یا حتی اتاق کناری است. تا زمانی که” دیوار سبز” را نصب نکنید ، نمی توانید از شرایط دقیق آن مطمئن شوید. به همین دلیل مراقبت و ضمانتِ یک ساله در تتظیم شرایط اقلیمی کوچک، بسیارحائز اهمیت است.

در زمستان ، این گیاهان نیز مانند سایر گیاهان به خواب می روند؛ اما زیبایی شناسی دیوارها طی فصول مختلف سال چیزی است که در مرحله طراحی مورد توجه قرار می گیرد.

“مت هیلز” می گوید:” بخشی از کار که در طرح کلی با توجه به خواسته ی مشتری مورد توجه قرار میگیرد این است که آیا دوست دارند این گیاهان در تمام طول سال سبز باشند یا نه.

گیاهانِ همیشه سبزی وجود دارند که در طول زمستان برگ هایشان نمی افتد اما تغییر رنگ میدهند و تنها گونه ای خاص از این نوع گیاهان وجود دارد. آب و هوا نیز در این طرح تاثیر بسزایی دارد. یعنی همان بخش مراقبتی که سیستم را با توجه به شرایط موجود در یک ساختمان تطبیق میدهد.

“دیوارهای سبز زنده ” متعلق به آینده هستند. با مزایایی همچون سلامتی و احساس خوشحالی ، آنها انقلابی در پایان دادن به فضاهای بتونی( ساختمانی) و آغاز طبیعت گرایی و بازگرداندن طبیعت به فضاهای شهری ایجاد خواهند کرد.

شرکت گاردن مارکت از ارائه دهندگان برتر “دیوارهای سبز” در ایران و شیراز است.اگر علاقه دارید که یک دیوار سبز زنده به ملک خود اضافه کنید ، پس با شماره های 07136351637 و 09176056005 تماس گرفته  و با مشاوران و کاشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید