خدمات باغبانی برای ایام نوروز 1400

بهار جشن طبیعت است ، در پایان هر روز از بهار، باید خاک را بوئید. به پیرامون خود مینگرم و درختان پر ازشکوفه را میبینم غروب صورتی رنگ و کودکان خندان وپرنشاط را …
بهار فصل شکفتن است، فصل آغاز، فصل نو شدن… بهار جشن طبیعت است و گل ها لباس های رنگارنگ خود را به تن میکنند تا زیبایی خود را به رخ یکدیگر میکشند، یکی قرمز، دیگری صورتی، ان یکی آبی و بنفش و … و درختان که از بی برگی و سرمای زمستان به ستوه آمده اند سبزپوش میشوند.

و چقدر خوب است که در نزدیکی بهار به با نشاط شدن و سرسبزی باغ و باغچه و گیاهان آپارتمانی کمک کنیم تا شادابی و نشاط را به ما هدیه بدهند.
در این مقاله از صفحه خدمات باغبانی گاردن مارکت می خواهیم نگاه کلی به اقداماتی که باید برای نگهداری گل و گیاه انجام داد را بررسی کنیم.
در این روزهای کرونایی دیگر مثل سابق طبع سفر گرم نیست ولی هستن هم میهنانی که به هر دلیل عزم سفر کرده اند و کوله بار سفرشان را بسته اند.
مهمترین دغدغه های مسافران وضعیت گیاهان خانگی در زمان سفر است. به بهترین راهکارها می پردازیم.

1- سپردن مسئولیت آبیاری گیاهان در زمان مسافرت

مطمئن ترین راه کمک گرفتن از فردی مورد اعتماد و سپردن گل های خود به آنهاست. فردی که قصد سفر ندارد و حداقل اطلاعاتی برای نگداری از گیاهان داشته باشد.

2- استفاده از وان حمام

اگر در خانه وان حمام دارید می توانید به چند طریق از گیاهان خود نگهداری کنید:
1. ابتدا گیاهان خود را داخل وان قرار داده و کامل آبیاری کرده سپس روی وان را کامل با پلاستیک بپوشانید. تاریک بودن حمام نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد به دلیل اینکه مانیزم فعالیت گیاهان کم می شود.
2. روش دیگر استفاده از آجر مشبک در کف وان است. بعد کف وان حمام را تا لبه های مشبک بالا بیاید. سپس گلدان ها را بر روی آجرهای مشبک قرار دهید . البته قبل از هر چیزی مطمئن شوید که از زهکش وان تخلیه نشود.

3- ژل های نگه دارنده آب

یکی از روش های مناسب و مطمئن دیگر استفاده از خاک های ژله ای هست. ابتدا این ژله های نگهداری آب را داخل ظرفی ریخته و سپس آن را سیر آب کنید تا به حجم حداکثری خود برسند. حالا مقداری از خاک گیاه را برداشته و این خاک های ژله ای را داخل گلدان ریخته و خاک برداشته را روی آن بریزید تا کامل پوشیده شود.
بعد از خشک شدن خاک به مرور از آب این ژله ها برای مصرف گیاه جذب می شود.

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید