گیاهان مناسب زمستان

گیاهان مناسب زمستان

گیاهان مناسب زمستان

در فصل زمستان گلهایی وجود دارند که در برابر سرما مقاوم هستند. این گلها طراوت و شادابی و انرژی را به بینندگان خود هدیه می کنند. این گلها هم قابل کشت در محیط بیرون و هم قابل کشت در گلدان و محیط آپارتمان می باشند. در این مقاله ما قصد داریم تا بعضی از آنها را به شما دوستان عزیز و همراه پاردن مارکت هدیه نمائیم امید است که این مقاله مورد توجه عزیزان قرار بگیرد.

معرفی گلهای فصلی زمستانی

همانطور که می دانید در فصل زمستان که هوا سرد می شود انواع گیاهان به خواب زمستانی می روند و همین امر برای عزیزانی که طرفدار گل و گیاه هستند فصل دلگیری محسوب می شود و طبیعت را بی برگ و روح می پندارند اما گلهای زیبایی در طبیعت موجود می باشد که به سرما و شرایط آب و هوایی این فصل سال مقاوم هستند که ما به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

گل کلم زینتی

گل کلم زینتی که یکی از گلهای فصل زمستان بوده که آن را به ویژه در محیط های باز مورد استفاده قرار می دهند. این گل با دارا بودن برگهای رنگی و زیبایی که دارد به عنوان یکی از مهمترین گیاهان باغچه ایی در فصل زمستان محسوب می شود که در فضای سبز و باغچه ها کاشته می شود.
در ابتدا بذر این گیاه را در تیرماه در گلخانه ها می کارند و سپس نشاء آن را به گلدان انتقال می دهند و در اوائل پاییز گلدان های آن را جهت فروش عرضه می کنند. بوته این گل زیبا پس از انتقال به باغچه ها حدود 6 ماه دوام میآورند و با سپری شدن زمان و افزوده شدن تعداد برگ ها بر پهنای آن زیبایی منحصر به فردی را در طول فصل زمستان به باغچه ها می دهد. این گل به نور کامل خورشید خاک حاصلخیز و آبیاری منظم نیاز کامل دارد. عمر این گیاه ذو ساله بود و می توان در فصل بهار با کف بر کردن آن و نگهداری از ریشه آن دوباره شاهد رشد آن در فصل زمستان باشیم.
گل های فصل زمستان

گل بنفشه

این گل به دلیل خواص های دارویی آن یکی  از با ارزش ترین گل های فصل زمستان محسوب می شود. بذر این گل در اواخر تابستان و پاییز کاشته شده و در اوایل زمستان تا بهار به گل می نشیند  و زیبایی خاصی را به محیط اطراف خود می دهد. یکی از نکات مهم در نگهداری این گل این است که در زمستان باید به سمت پنجره جنوبی باشد اما  در سایر فصول می تولند در قسمت های دیگر منزل نیز قرار بگیرد. این گل به آبیاری منظم و کافی جهت رشد نیاز دارد و همچنین خاکی که دارای کود حیوانی و یا خاکبرگ باشد به رشد سریع آن کمک می کند.

گل های فصل زمستان

گل مروارید یا مینا چمنی

گل مروارید یک گل دائمی می باشد. بذر این پل را در اواخر تابستان و پائیز می کارند و در اواخر زمستان تا بهار به گل می نشیند. ارتفاع این گل بین 30 تا 50 سانتی متر رشد می کند و در مقابل آلودگی هوا نیز بسیار مقاوم می باشد و همین امر باعث می شود جزو گل هایی که در سطح شهرها کاشته می شود قرار بگیرد. گل های این گیاه پس از خشک شدن عطر بسیاری دارد و در صنعت های مختلف کاربرد دارد.
گل های فصل زمستان

گل پامچال

یکی دیگر از گلهای فصل زمستان گل پامچال می باشدکه در فصل پائیز از خاک بیرون آمده و در اواخر زمستان به گل می نشیند. این گل یک گل نشائی می باشد و آن را می توان هم در باغچه و هم در گلدان کاشت. گل پامچال به نور فراوان، آبیاری منظم و کود مایع جهت رشد و گلدهی بیشتر نیاز دارد.
گل های فصل زمستان

گل سیکلامن

این گل نیز از گلهای فصل زمستان محسوب می شود. این گل به صورت طبیعی در زمستان غنچه می کند و با کمی مراقب عمری طولانی دارد. خاک این گل باید همیشه مرطوب باشد و نیز به نور غیر مستقیم احتیاج دارد تا رشد خوبی داشته باشد.
گل های فصل زمستان

گل سینره

این گل یک گل ممتاز زمستانی محسوب می شود که در اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می دهد. این گل را هم به صورت گلدانی و هم به صورت گل آپارتمانی پرورش می دهند. این گل به آب فراوان، رطوبت نسبی و هوای خنک جهت رشد و شادابی احتیاج دارد.
گل های فصل زمستان

 

گل نرگس

خوب آخرین گلی که معرفی میکنیم طرفداران زیادی دارد. پل نرگس با عطر و بوی خاص خود در میان دوستداران گل بسیار محبوب می باشد. این گل یک گل پیازی می باشد و در ماه های مهر و آبان کاشته می شود  ورد فصل سرد سال گل می دهد. این پل جهت رشد به خاک مرطوب احتیاج دارد.
گل های فصل زمستان
Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید