نکاتی مهم در ساخت آبنما

نکاتی مهم در ساخت آبنما

نکاتی مهم در ساخت آبنما

در استفاده از آبنما ها برای مواجه نشدن با مشکل، باید به برخی نکات مهم توجه کنید:

این سازه های جذاب نباید در زیر درخت ها ساخته شوند. در صورتی که از آنها در زیر درخت ها استفاده کنید، فضولات پرندگان، حشرات و دیگر ذرات کثیفی که از درخت می ریزند باعث آلوده شدن آب و همچنین گرفتگی فیلتر و گلوگاه پمپ ها می شود. این سازه ها را نباید در مسیری که باد تند وجود دارد قرار دارد. باد نظم و الگوی ریزش آب را در آن ها تغییر می دهد و با بیرون ریختن و پاشش آن باعث اتلاف آب و خیس شدن محوطه اطراف می شود.عمق سازه استفاده شده باید به گونه ای باشد که در مصرف آب صرفه جویی کرده و در مقابل خطرات احتمالی ناشی از شیطنت کودکان ایمن باشد.برای محافظت از حفره ها و گودال هایی که برای نصب این سازه ها استفاده می شوند باید از شبکه های آهنی مناسب استفاده کرد که مانع افتادن اجسام و آشغال می شود.به هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب آب نما، از دسترسی مکان مورد نظر به لوله کشی و سیم کشی اطمینان حاصل کنید.برخی از آبنما ها به خصوص آب نما های فلزی را لازم است در فصل های سرد خشک کرده و آب لوله های آن ها را خارج کنید.توجه داشته باشید که آب نماها را نباید در کنار شومینه و همچنین اتاق خواب ها قرار دهید، زیرا این کار می تواند بسیار خطرساز باشد.

انواع آبنماها:

آبنمای باغی

ایرانیان باستان در قرون وسطی سیستم توزیع آب داشتند که سبب می شد در کاخ ها و باغ های خود آبنما های بسیار زیاد و زیبایی را تعبیه کنند. آب توسط لوله به منابعی که بالاتر از آبنمای مورد نظر قرار میگرفت و باعث میشد که آب با سرعت بیشتری به سمت آبنما وارد شود. یکی از آبنماهای زیبای ایرانی را میتوان آبنمای باغ فین نام برد که قدمت بالایی دارد.
ایران یکی از قدیمی ترین کشورهایی است که از آبنما استفاده کرده و می کندو امروزه در میادین و باغ ها و اماکن های عمومی و تفریحی حتی درمانی، آبنماهای زیادی قابل مشاهده می باشد.

آبنمای شیشه ای

آبنمای شیشه ای طراحی نوینی از ترکیب آب و نور و شیشه می باشد که جهت استفاده در محیط های داخلی اداری، تجاری و مسکونی بسیار مناسب می باشد. آبنمای شیشه ای با توجه به دکوراسیون محل اجرا در قابهای استیل، چوبی، سنگی و … قابل اجرا می باشد. اساس طراحی این نوع آبنما بر اساس حرکت جریان آب بر روی شیشه می باشد.

آبنمای مدرن

آبنمای مدرن با ایجاد صدای دلنشین آب به همراه ترکیبی متناسب با نور، بهره گیری از دکوراسیونی مدرن در گوشه ای از محل کار و یا زندگی شما را مسیر میسازد. در طراحی این قبیل آبنماها هیچگونه آبریزش به بیرون مخزن را مشاهده نخواهید کرد. و همچنین مخزن آبنماها صد در صد آب بند بوده و هیچگونه امکان نشت آب وجود ندارد.

آبنمای خانگی

در آبنمای خانگی مهمترین نکته ای که باید توجه داشته باشید ساکت بودن موتور آبنما است. در هنگام خرید آبنما حتما از بی صدا بودن موتور آبنما و قابلیت تعمیر و نظافت آن اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر در بازار بسیاری از نمونه های بی کیفیت و پر سروصدا وجود دارند که از لحاظ طول عمر نیز به هیچ عنوان مناسب نیستند و بعداز مدت کوتاهی کار کردن نیاز به تعمیر پیدا می کنند.
اصولاً بهترین جا جهت قرار دادن آبنمای خانگی در ضلع شرقی، جنوب شرقی، و شمال خانه است. سعی کنید از قرار دادن آبنما در مناطقی نزدیک به شومینه که محل تسلط آتش بر محیط است جدا خودداری نمائید. همچنین اتاق خواب هم به هیچ عنوان مکان مناسبی برای قرار دادن آبنما نخواهد بود. حتی اگر اتاق خوابتان در بخش های شرق، جنوب شرقی و شمال خانه است از قرار دادن آبنما در اتاق خواب خودداری نمائید.

Rate this post

احسان قرقانی

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید