تجهیزات دیوار سبز و لوازم ساخت آن

تجهیزات دیوار سبز متشکل از زیرساخت اولیه شامل پروفیل های گالوانیزه که مستقیماً روی دیوار موجود نصب میشود، کناره های دیوارسبز با فلاشینگ و انتهای کار با آبرو محصور میشود .

روی پروفیل های گالوانیزه صفحات ضدرطوبت قرارمیگیرند و روی آن لوله های آبیاری که به سیستم تغذیه و آبیاری هوشمند وصل میشوند اجرا شده و در نهایت پوسته هیدروپونیک نصب و گیاهان داخل بستر کاشت هیدروپونیک کاشته میشوند.

مطلب مرتبط

مزایای دیوار سبز

مزایای دیوار سبز ، آوردن طبیعت به شهرهای ما برای یک آینده پایدار است. ارتباط ما با جهان طبیعی در این دنیای شهری که به طور فزاینده ای غالباً نادیده گرفته می شود.

تجهیزات دیوار سبز

گلدان دیوار سبز (GreenWall)

اولین مورد از لوازم دیوار سبز که بررسی میکنیم گلدان است.

 

بدنه گلدان

ترکیبی از زیبایی و استحکام، دارای ۶ قلاب مجزا در پشت آن جهت نصب آسان و ایمن.
این طرح بر اساس آخرین متد روز طراحی گلدان های دیوار سبز در دنیا بوده و تمامی فاکتورهای مهم نصب و نگهداری و آبیاری عمودی گیاهان در آن در نظر گرفته شده است.

قطعات و تجهیزات جانبی گلدان دیوار سبز

 

 

فیلتر آب : جهت تقسیم بهینه آب ورودی به داخل گلدان

صافی کف: جهت زهکش کردن بهتر آب و استفاده بهتر از باقی مانده آب ته گلدان که به مرور زمان مورد استفاده گیاه قرار  خواهد گرفت.

فیکسچرها: بازوهای آنتی لیفت: از بازوهای آنتی لیفت جهت محکم  کردن گلدان بر روی پنل استفاده می شود. این کار باعث امنیت بالای نصب در ارتفاع خواهد شد.

زهکش : در کف هر گلدان یک لوله تعبیه شده تا آب مازاد را به داخل گلدان زیرین هدایت کند و هدر رفت آب را به حداقل میزان خود برساند.
در آخرین گلدان، مازاد پس آب از طریق سیستم لوله کشی تخلیه می گردد یا مجدداً جهت آبیاری استفاده خواهد شد.

گیاهان مناسب دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز :

یکی از مهمترین تجهیزات دیوار سبز گیاهان است. با اینکه که یک دیوار سبز نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به بسیاری از پوشش های دیواری دیگر دارد، اما بافت، انرژی و زندگی را از طریق پوشش گیاهی برای یک اتاق به ارمغان می آورد و تا زمانی که شما به مراقبت، جایگزینی و تازه کردن گیاهان بپردازید این سیستم، آن کار را برای شما انجام خواهد داد. اینجا چیزی است که شما برای شروع ،نیاز به دانستن آن دارید.

انتخاب گیاهان

برای یک دیوار سبز، گیاهان مورد علاقه خود را با در نظر گرفتن بافت ، رنگ و میزان نیاز های آبی و نور آن انتخاب کنید.

گل ناز یه انتخاب خوب است که علاوه بر نیاز کم آبی ،از زیبایی بصری شگفت انگیزی برخوردار است.سعی کنید گیاهان را طوری انتخاب کنید که از حداقل نیاز آبی برخوردار باشند. مطمئن شوید که از خاک مناسب و سنگ ریزه با تناسب کافی استفاده کرده اید تا گیاهان آویز و پوششی فضای مناسب تری برای رشد و گستردگی داشته باشند.

گیاهانی همچون خزه سبز و اشک کودک، که آرایه ای از رنگ سبز است را می توان در این مکان ها استفاده کرد.

نور مناسب

اطمینان حاصل کنید که دیوار شما نزدیک به یک پنجره یا یک منبع نور طبیعی است. که این فرصتی مناسب برای رشد گیاهان است. نور طبیعی همیشه بهترین است، بنابراین سعی کنید برای پیدا کردن یک محل که مقدار زیادی نور طبیعی و همچنین دسترسی کافی برای تعمیر و نگهداری داشته باشد.

آبیاری گیاهان دیوار سبز

سیستم آبیاری دیوار سبز از دیگر تجهیزات دیوار سبز است. اگر چه بسیاری از سیستم ها برای دیوار های داخلی طراحی شده است، اما می توان آن ها را اگر سوراخ ها اجازه به رد شدن آب از سینی به سینی دیگر دهد در دیوارهای خارجی هم استفاده کرد. عقل سلیم حکم میکند اگر هدف طراحی دیوار های خارجیست می بایست گیاهان بر اساس سازگاری با آب و هوا شهرستان خود انتخاب شوند.

بعضی از گیاهان نیاز به آبیاری روزانه دارند، در حالی که برخی گیاهان ، می توانند نزدیک به یک هفته بدون آب شاداب و با طراوت باشند. اگر یک گیاه خشک شود، بایستی سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کرد. ساده ترین راه استفاده از یک سیستم است که بدون نیاز به پمپ یا برق فرایند آبیاری را انجام دهد.

آراستن و زیبا سازی دیوار سبز

شما می توانید با سفارش دادن یک قاب چوبی طبیعی یا قطعات مدرن و فلزی لبه های دیوار را زینت ببخشید.

نکته مهمی که در انتخاب گیاهان وجود دارد، استفاده از گونه‌هایی است که با شرایط محیط خود سازگار هستند؛ محیط مورد نظر می‌تواند فضای داخلی خانه شما، نمای ساختمان یا دیواری باشد در گوشه‌ای از حیاط خانه. گیاهان مقاوم به خشکی و کم‌آبی زندگی بهتری برای این شرایط دارند و در بین آنها پیچ امین الدوله، پاپیتال، اسکینانتوس، سرخس برگ شمشیری، پوتوس، دراسینا، ناز فرانسوی، شیر خشت، ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها می توانند بهترین انتخاب باشند.

مطلب مرتبط

طراحی دیوار سبز چگونه است؟

طراحی دیوار سبز یا GreenWall به معنی سطح دیواری که با گیاهان پوشیده شده است. گیاهان در این حالت به ‌جای زندگی معمولی خود روی سطح زمین، زندگی را در سطح عمودی تجربه می‌کنند.

اگر شما برای ساخت یک دیوار سبز خوب و حرفه ای، نیاز به یک شرکت معتبر دارید . شرکت گاردن مارکت با بهره گیری از متخصصین  مجرب و با تجربه در زمینه های مختلف، آماده همکاری با شما عزیزان است.

تلفن تماس: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷

آدرس: شیراز، حدفاصل زیر گذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت، مجموعه گاردن مارکت

4.2/5 - (5 امتیاز)

احسان قرقانی

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

    1. سلام. پوزش مارو بپذیرید و در صورت سوال یا اطلاعات کامل میتونید تمامی مطالب ما رو مربوط به دیوار سبز مطالعه کنید یا اینکه به لینک زیر برید و اطلاعات تماس رو دریافت و با ما تماس بگیرید هر سوالی بود در خدمت هستیم.
      http://gardenmarketco.com/services/%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%a7/

دیدگاهتان را بنویسید