ایده محوطه سازی برای ایجاد یک فضای بیرونی دلربا

بعد از دیدن و‌ تماشای این فضاها، شاید دیگر هرگز دلتان نخواهید که به داخل خانه بروید.

طراحی چشم انداز متفکرانه کلید ایجاد یک واحه در فضای باز است، چه صاحب حیاط کوچکی در یک منطقه شهری یا یک املاک وسیع در قسمتی از کشورتان باشید. برای اینکه به شما کمک کنیم پاسیوها، حیاط‌ها، باغ‌ها و موارد دیگر را تغییر دهید، ایده‌های الهام‌بخش محوطه سازی و نمونه‌هایی را گردآوری کردیم که واقعاً از محیط طبیعی اطرافشان بهترین استفاده را می‌کنند. بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای، به این زیبایی‌های فضای باز اجازه دهید تا راه را برای طراحی بهتر منظره برای هر اندازه، سبک و منطقه ی مورد نظرتان هموار کنند.

خانه های زیباتری می خواهید؟ ما نمونه ی بسیار زیادی داریم. بیایید با هم نگاهی به این نمونه ها بیندازیم.

1. مزرعه ی استوخودوس

هیچ چیز مانند یک مزرعه اسطوخودوس که به یک استودیوی گل آرایی سنگی منتهی می شود، نمی تواند در خلق خانه ای ییلاقی موثر واقع شود. وندی اوون ( Wendy Owen )، می‌خواست ملکش در سونوما، کالیفرنیا، شبیه یک خانه ی روستایی آرام مثل روستاهای فرانسه باشد. او آن فضا را با آلاچیق های سنگی دوست داشتنی، سوله های مستقل برای باغبانی و مناطق آشپزی در فضای باز خلق کرد.

2. استفاده از بانوج راهبردی

*بانوج به ننو یا تختخوابی که از کرباس یا تور تهیه شده باشد،می گویند.
خانه‌ای در سیاتل ، Studio DIAA، که به معنای واقعی کلمه روی آب شناور است و ساکنان آن یک بانوج آویزان کردند تا تجربه‌ای واقعاً آرام در حیاط خلوت داشته باشند. آنها همچنین یک پخش کننده ی اسانس نیز روی سطح کار قرار دادند تا حال و هوای آبگرم مانندی به این مکان بدهند و احساس راحتی و آرامش بیشتری بکنند.

3.کاشت گیاهان بومی

استودیوی طراحی معماری منظر Terremoto باغ این خانه در بل ایر ( Bel Air) را با گونه‌های بومی در هر کجا که ممکن بود پر کرد و “شیبی از طبیعت وحشی” را در دامنه ی تپه ایجاد کرد. تاج سرسبزی از گیاهانی که به آب و مراقبت کمتری نیاز داشتند.این گیاهان شامل علف های بومی، مریم گلی ، یاس بنفش و درختچه های غنچه سرخ بودند.

4. باغ قابل تغییر

حیاط جلویی ندارید، مشکلی نیست . در عوض مسیر خود را زیباتر کنید. دن کارلسون (Dan Carlson ) ، طراح منطقه خلیج( Bay Area) ، ساکولنت‌ها و گیاهان دارویی را برای این باغ کم ارتفاع که در کنار آن سنگفرش‌های نفوذپذیر قرار دارد، ترکیب کرد.

5. درختان زیتون و سرو

مارچلو ویلانو، طراح منظر، درخت‌های زیتون و سرو را در این حیاط پالم اسپرینگز ( Palm Springs ) ،گنجاند تا به میراث ایتالیایی صاحب خانه اشاره کند.

6. سخت منظر خلاقانه

دیوید گودشال ( David Godshall ) ، طراح و بنیانگذار Terremoto Landscape، به جای چمن در این حیاط خلوت، یک منظر خلاقانه را انتخاب کرد. کاشی‌های سرزنده نه‌تنها رنگ‌های جذابی را به وجود می‌آورند، بلکه سازگار با خشکسالی هستند و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است. گیاهان سرسبز اطراف این منطقه علیرغم کمبود چمن، فضای سبز زیادی را فراهم می کند.

7. استفاده از گل کاغذی

چمنزار ، تنها طراحی منظره ای نیست که به حیاط شما جلوه خاصی ببخشد. مادلین استوارت ( Madeline Stuart)، به این خانه ی SoCal و با کمک گرفتن از معماران آقای والاس نِف (Wallace Neff) و جان بایرز ( John Byers ) و با استفاده از گیاهانی از جنس خنجریان که در کنار درب ورودی قرار دادند و گل های کاغذی شکوفه‌دار که از روی دیوار آویزان کردند، حس زیبایی به این مکان بخشیدند.

8. کاکتوس های بشکه ای

به طور مشابه، کاکتوس‌های بشکه‌ای و گیاهان خنجری با اندازه بزرگ، تضاد بافتی را به نمای گچی این خانه ی پالم اسپرینگز که توسط شلدون هارت ( Sheldon Harte ) خلق شده می‌افزایند.

9. حیاط تزئین شده با بوچه(Bocce)

دنلر هوبارت ( Denler Hobart )، که این محوطه بیرون از خانه در کالیفرنیا را با آجر، سنگ آبی، شمشاد و گل هندی تزئین کرده، می‌گوید: «ما از ترکیبی از گیاهان سنتی و مقاوم به خشکی استفاده کردیم.»

10. طراحی منظر یکپارچه

این خلوتگاه در مکزیک که توسط جان هوشمند ( John Houshmand ) ، سازنده مبلمان از کوه‌های کتسکیل ( Catskill ) طراحی شده است، دارای نمای بیرونی بتنی باراگانی است که با فرهنگ طراحی محلی سنخیت داشته و در عین حال بر محیط ارگانیک و طبیعی بیابان تأکید می‌کند. هر فضای بیرونی برای گذراندن زمان باکیفیت در هوای تازه بهینه شده است: سروهای گلدانی در سالن حیاط پشت بام قرار گرفته اند. در یک گوشه بخش مطالعه ی روزانه که در کنار تختخواب و بین دو دیوار بیرونی قرار گرفته است. گذرگاه های بین اتاق ها از بالای سر پوشیده شده اما بدون دیوار است، و یک استخر بزرگ به آن متصل می شود. جکوزی که خط سقف خانه را بازتاب می دهد.

11.دیوارهای گل یا دیوار های سبز

اگر دوش در فضای باز دارید، با دیواری از گل ها (یا گیاهانی که به رطوبت اهمیتی نمی دهند) یک توهم طبیعی از حریم خصوصی ایجاد کنید. درختچه های گلدار مانند ادریسیا در این حیاط خلوت توسط طراح منظر اِد هلندر ( Ed Hollander ) می توانند مانند یک دیوار دوش زنده عمل کنند (و هزینه ی ارزان تری نیز دارند )، به علاوه هوای عاشقانه را در محیط های عاشقانه تقویت می کنند. حتماً شاخه‌ها را هرس کنید تا نور گرم خورشید نیز به داخل بتابد.

12.رمپ اسکیت ( سطح شیب دار ) و خانه درختی

خانه درختی و رمپ اسکیت بورد؟
اگر به این رویا فکر می کنید که یک خانه ی گرم خانوادگی با بچه های فعال و پرجنب و‌جوش را به حقیقت تبدیل کند، پس به این مورد فکر کنید. این حیاط خلوت که توسط Cuff Home در لس آنجلس طراحی شده است، هم یک باغ زیبا و هم یک پارک سرگرم کننده است.

13.معماری طاق بالکن ( Cantilevered )

این اتاق نشیمن در خانه ای که توسط استودیو Ore طراحی شده است، بر روی کف جنگلی قرار دارد و طراحی مدرن را با زیبایی طبیعت تلفیق می کند. این خانه به عنوان یک “جعبه جواهر شفاف” در وسط چشم انداز Puget Sound عمل می کند.

14.اتاق بازی در فضای باز

یک میز بیلیارد در فضای باز در پاسیو به این معنی است که مهمانی می تواند بیرون برگزار شود! درست روبروی میز بیلیارد سفارشی لیندا هایسلت (Linda Hayslett ) ، یک منطقه آشپزی و ضیافت برای صرف غذا و نوشیدنی در فضای باز وجود دارد.

15. کمپ دنج در دل طبیعت

بورلی کرزنر( Beverly Kerzner ) ، طراح، در اعماق جنگل در شمال ایالت نیویورک، با پاکسازی درختان انگور، گیاهان غیربومی و زباله‌ها در نیم جریب دورتر از بخش جنگلی ملک خود (30 دقیقه پیاده روی تا خانه ی اصلی) با طبیعت ارتباط برقرار کرد. بعد، او یک سکو ساخت و آن را با تمام کالاهای لوکس و زیبا پر کرد. یک یورت با تزئینات خوب، یک اجاق چوبی در فضای باز، و مبلمان سالن روی عرشه در معرض دید قرار گرفتند. چند قدم دورتر، حتی یک حمام در فضای باز نیز کار گذاشت.

16.ویژگی های مینی آبنما

حتی یک پاسیو کوچک نیز می تواند آب نما را در خود جای دهد و یاد آور صدای آرام بخش و انرژی که از zen garden بوجود می آید،باشد. در اینجا، سارا سولیس ( Sarah Solis ) می‌تواند همه چیز را به سبکی نو جمع‌آوری کند. چه کسی می‌داند، شاید اگر کسی در این تراس زیبا می‌نشست و روی آب زلال آرام تمرکز می‌کرد، می‌توانست یک وان غوطه‌ور در اندازه کامل را نشان دهد.

17.سایبان انجیر پیچک

این نسیم سبز – که به عنوان یک اتاق گل آرایی عمل می کند و توسط ربکا ویزارد ( Rebecca Vizard ) طراحی شده است – با سایبان پیچک انجیر خود اولین تأثیر را بر جای می گذارد. به‌علاوه، گل‌های باغ در برابر مسیر سنگ‌ریزه‌ای و کاشی‌هایی که به درب ورودی منتهی می‌شود، می‌چرخند.

18.جداسازی پرچین ها

این حیاط خلوت در خانه ای که متعلق به امیر خندوالا ( Amir Khandwala ) است، همه چیز را دارد:
یک چمن سرسبز، یک استخر شنا و فضای استراحت مجاور، و یک اتاق غذاخوری در فضای باز زیر آلاچیق. پرچین های کم یک نشان بصری عالی هستند و به شما این امکان را می دهند که هر منطقه از فعالیت را جداگانه نگه دارید.

19.تراس بیش از حد رشد کرده

اجازه دهید فضای سبز بین کاشی های سنگی روی تراس رشد کند تا حال و هوای تعطیلات و فضای سرسبز را داشته باشید. آتلیه آکین ( Akin Atelier ) چراغ‌های نخی را از بالای سر آویزان کرده و گیاهان گلدانی بزرگ را برای جادوی بیشتر در این پناهگاه سرپوشیده اضافه کرده است.

20.منطقه غذاخوری مید گاردن (Mid-Garden)

لیزا باینون ( Lisa Bynon )، طراح منظر، باغ سبزیجات خود را در ساوتهمپتون ( Southampton ) ، نیویورک، به یک فضای غذاخوری رویایی در فضای باز با یک میز 10 فوتی و حصاری از آهوی ساخته شده از چوب سدر تبدیل کرد.

Rate this post

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید