سایه بان برای فضای سبز (لنداسکیپ)

سایه بان برای فضای سبز از جنبه های مختلف اهمیت زیادی پیدا میکند! هم ایجاد فضایی محافظت شده و خنک و هم از نظر زیبایی و طراحی لنداسکیپ! پس ایده های بلاگ گاردن مارکت را در این مقاله بخوانید!

اگرچه گذراندن وقت در فضای باز آرامش بخش و نشاط آور است، اما همه تمایل ندارند و یا نباید خود را در معرض اشعه های مضر خورشید قرار دهند. بعضی اوقات هوا بسیار گرم است. بنابراین، هنگام برنامه ریزی یک اتاق یا محیط بیرونی، حداقل یک سایه بان را در طراحی های خود بگنجانید -به طور دلخواه در مناطق مجازی که می توانید از هوای تازه بدون قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بهره مند شوید.

1- سایه بان برای حیاط غذاخوری

فضای سایه بان ناهار خوری در فضای باز
طراحی جوئل دسولز

Palm Springs ، کالیفرنیا ، حداقل 269 روز آفتابی در سال دارد ، بنابراین طراح Joel Dessaules روش های هوشمندانه ای برای ایجاد سایه برای این خانه زیبا و مدرن الکساندر یک طبقه ای در اواسط قرن در محله مطلوب Racquet Club ارائه داد
برای خنک کردن شرایط ، روکش گدازه از هاوایی برای کمک به جذب و تابش گرما در قسمت جلویی خانه قرار داده شد ، در حالی که دیوارهای بلوک برای جلوگیری از آفتاب و ایجاد سایه ساخته شده بودند. یک سازه سایه ای پروانه ای شکل فولادی کنسول دار روی سقف مسطح نصب شده است که شدت خورشید را نیز جذب و هدایت می کند.
به سمت عقب خانه ، سازه ای دیگر به شکل پروانه ، سازه جلویی را انعکاس می دهد و یک اتاق غذاخوری حیاط سرپوشیده ایجاد می کند. نور ملایم ، پنکه ها و مه پاش ها به خنک کردن غذاخوری ها در شب های گرم کمک می کنند. کمد آب و هوایی به آشپزخانه ای داخلی و خارجی مبدل شد که برای اتاق ناهار خوری حیاط قابل دسترسی است – جایگزینی مناسب برای آشپزخانه داخلی بزرگتر.

2- ایجاد سایه به سبک چتر

ایجاد سایه به سبک چتر در فضای باز

اسکات ون دایک/طراحی جوئل دسولزهنگام جستجوی سایه ، به اصول اولیه بازگردید. پالم اسپرینگز ، کالیفرنیا ، طراح Joel Dessaules از Joel Dessaules Design با این حیاط خلوت مدرن اواسط قرنی ، که اوج فرهنگ و سبک استخر را جشن می گیرد ، بسیار سرگرم شد. مبلمان قدیمی و یک چتر زیبا و به سبک قدیمی با نقوش زیگزاگ که طنین کاشی استخر را تکرار می کند ، عالی است-آیا می توانید چتر خاکفام مارکتی را در این حیاط تصور کنید؟
صندلی های برنزه به طور سفارشی توسط Joel Dessaules Design Inc طراحی شده و از روکش پودر فولاد ضد زنگ برای محافظت از آنها در آب ساخته شده است. این چتر توسط Santa Barbara Umbrella ساخته شده است. صندلی های فلزی بافته شده سفید قدیمی هستند. نیمکت و صندلی های سایبان آفتابی از نوع Trina Turk هستند.

3- سایه و پناهگاه

سایه بان مدرن
آنتونی کریسافولی
یک خانواده شلوغ بروکلینی تعداد زیادی در لیست خواسته های خود برای این حیاط باریک در محله کلینتون هیل داشتند. طراحان NewEco Landscapes نتایج زیبایی را به دست آوردند و موفق شدند دیوار نقاشی دیواری ، اجاق گاز شومینه/پیتزا ، کابینت سفارشی ، باغ سبزیجات ، چمنزار و سایه بان مدرن با سقف کج را در خود جای دهند. راه حل های اصلی شامل یک اسلب بتنی موجود و یک واحد AC بود که در پشت آشپزخانه بیرونی جابجا شد و به نقطه کانونی حیاط تبدیل نشد.
سایه بان علاوه بر این که دارای نمای بیرونی فوق العاده ای است ، سایه ای برای غذا خوردن یا فعالیت در فضای باز در طول روز ایجاد می کند. لامپهای گرمایی و روشنایی بر روی سقف آلاچیق و حصار برای عصرهای سرد نصب شده بود.

 

4- سایه بان بادبانی شکل

صاحبان خانه این باغ مدرن و رسمی انگلیسی ، فضایی را درخواست کردند که از نظر نگهداری با محیطی سرگرم کننده در فضای باز کم بود. شرکت طراحی و ساخت پدر و پسر Geoff و Ben Kirbyshire of South Cambs Landscape ، Ltd. ، در Steeple Morden ، در نزدیکی Royston ، Herts ، سرپرستی تیمی را بر عهده داشتند که کار را در دو هفته به پایان رساند. چوب نرم تحت فشار برای غربالگری افقی و تخت های بلند استفاده شد ، در حالی که دو سایه ماسه سنگ هندی به صورت تصادفی برای حیاط ، به همراه مجموعه های ماسه سنگی خرد شده استفاده شد. روشنایی کم ولتاژ باغ با سوئیچ از راه دور قابل دسترسی است.
حتی در بریتانیای کبیر نیز نیاز به سایه وجود دارد. بادبان سایه ، از Shaded Nation ، یک عرشه بلند را پوشش می دهد که می تواند برای غذا خوردن یا سایر فعالیت ها استفاده شود. گیاهان توسط یورو پلانتز عرضه می شد.

 

5- سایبان رنگارنگ

صاحبان این پروژه “Habitat” در سطح 1970 در شمال سیدنی ، استرالیا ، شهر بیلگولا بیچ ، از معمار آنابل چاپمن خواسته اند که حال و هوای اولیه دهه 70 خود را حفظ کرده و بهبود بخشد. این تراس پشت بام چشم اندازی از دریای خیره کننده آبی تاسمان دارد اما داغ می شود. چپمن یک پارچه بوم خارجی راه راه نارنجی توسط Sunbrella پیدا کرد تا سایه ای رولدار ایجاد کند که در صورت عدم استفاده بسته و جمع می شود.

 

6- سایبان به روز شده

طراح/ جوآن روبی

ممکن است پدربزرگ و مادربزرگ شما سایبان های حلبی در خانه دهه 1950 خود داشته باشند ، اما آنها از روزهایی که فروشندگان خونه به خونه برای مشاغل صاحبان خانه جدید رقابت می کردند راه زیادی را طی کرده اند. سایبان های مدرن نرم تر هستند ، از مواد منعطف تر و با دوام تر ساخته شده اند ، و به سادگی ، ظاهر بهتری دارند.

طراح/هنرمند ساکن سانتا مونیکا ، جوآن روبی ، راه حلی را برای این حیاط شرمن اوکس ، کالیفرنیا پیدا کرد که در آن می توان صفحات پارچه ای سفید را از طریق یک میز قرقره ای روی میز ناهار خوری در فضای باز تنظیم کرد.

 

7- درختی برای سایه

اصلی ترین و قدیمی ترین منبع سایه ، درخت است ، به ویژه یک درخت بزرگ زیبا با شاخه های پیچ خورده و مجسمه ای. این خانه در نزدیکی سانفرانسیسکو که توسط معماری ODS مجدد طراحی شده است ، زمانی که درختی در حیاط خلوت آن به طرز ماهرانه ای هرس شد تا نور درخشان به داخل آن تابیده شود ، بسیار سایه دار شد. یک درخت می تواند دمای خانه را تا 20 درجه یا بیشتر در ماه های گرم کاهش دهد. قبل از خرد کردن و تعویض آن با روکش حیاط ، جدی فکر کنید.
پیمانکار عمومی پروژه On The Beam بود.

 

8- سایه بان با سایه های سفارشی

روزهای آفتابی زیادی در اورنج کانتی کالیفرنیای جنوبی وجود دارد ، بنابراین ایجاد نوعی ساختار سایه ای برای هر کسی که وقت خود را در حیاط خانه خود بگذراند ضروری است. طراح دیان گاربارینی به جای استفاده از تخته های 2 * 2 که تمایل به پیچ خوردن دارند ، پنل های سایه خورشیدی رومی ثابت سفارشی را انتخاب کرد که سایه فیلتر شده را ایجاد می کند. بر اساس گزارشات ، این سایه ها با پارچه فیفر ساخته شده اند و 90 درصد از اشعه های مضر خورشید را مسدود می کنند. اگر کثیف شدند ، فقط آنها را اب پاشی کنید.

 

9- سایبان های جمع شونده

این سایبان مستقل در انتاریو ، کانادا ، از سیستمی توسط Shade FX استفاده می کند که در آن یک پرتو درایو واقع در وسط سایبان مکانیزم را کنترل میکند. از آنجا که تنها یک آهنگ وجود دارد ، لازم نیست هنگام کار آهنگها را تراز کنید. این نوع سیستم بر روی اکثر انواع قاب ها ، از جمله چوب نصب می شود ، بدون نگرانی در مورد گیرکردن یا اتصال.
سایه ها در انواع پارچه ها ، رنگ ها و الگوها برای هماهنگی با وسایل و دکوراسیون فضای باز شما موجود است.

10- سایه های کشویی

گاهی اوقات این نور خیره کننده از هر زاویه ای به شما برخورد می کند و به نظر نمی رسد که بتوانید از آن فرار کنید. در حالی که اکثر سازه های سایه ، مانند سایبان طراحی شده توسط Hively Landscapes در دوور ، پنسیلوانیا ، از بالای سر محافظت می کنند ، اما آنها نمی توانند اشعه های شدید ناشی از غروب خورشید را متوقف کنند. آن زمان است که این سایه های رول آپ مفید است – به سادگی آنها را در زمان نیاز به پایین بکشید و در صورت عدم وجود اشعه آنرا جمع کنید.

 

11- سایه برای مزرعه مدرن

این خانه که توسط معماران Gaston طراحی شده است ، در مساحت 2.5 هکتار در تپه های نورد آتاسکادرو ، کالیفرنیا ، در نزدیکی سان لوئیس اوبیسپو ، شبیه یک خانه کشاورزی است-یک خانه مدرن با تمام امکانات. تمام آن فضای بیرونی نیاز به سایه داشت ، که با چترهای ساده و سایبان های تخت که از خط سقف بیرون آمده اند و ظاهری راه راه و روستایی دارند که کاملاً با طراحی خانه مزرعه مطابقت دارد ، فراهم شده است.
معمار منظر در پروژه CM Design بود که سازنده Semmes & Company of Atascadero هم بود.

12- روکش سایه زرد

کارهای زیادی می توانید با فضاهای کوچک و محیط های شهری انجام دهید. Strobel Design Build سنت پترزبورگ ، فلوریدا ، بر بازسازی فضای باز نظارت داشت که شامل یک تراس با پوشش سایه زرد آفتابی برای صرف غذا در فضای باز می شد.

13-سایه در شهر

این سازه شگفت انگیز که بر روی پشت بامی در بالای یک انبار در منطقه چلسی نیویورک واقع شده است ، طراحی شده توسط معمار ساکن بروکلین ، لین گافنی ، سایه ، حریم خصوصی و ایمنی را ایجاد می کند. تخته ها به طور دقیق و صحیح قرار گرفته اند تا از فشرده شدن و فرار کردن گربه های افراد ( صاحبان ) جلوگیری کنند.
تخته ها همچنین اجازه می دهند آفتاب داغ به همراه نسیم فیلتر شود – که در عصرهای گرم تابستان کمک می کند. درختان گلدانی سایه بیشتری به محیط می افزایند ، به ویژه آنکه بلندتر و پهن تر رشد می کنند.

14- چای خانه تراس

چه مکانی بهتر از یک تراس در قلب شیکاگو برای ساختن چایخانه وجود دارد؟ این فضا که توسط Rooftopia طراحی شده است ، یک گریز ایده آل ، ساختار سایه ای و مکانی برای سرگرمی با چشم اندازی خارق العاده از شهر را فراهم می کند.

 

15- چتر سایه بان معتبر

گاهی اوقات بودجه یا فضای شما اجازه ایجاد ساختار سایه ای را نمی دهد.
چترها مدت زیادی است که وجود دارند و به این زودی ها از بین نمی روند. یک منبع محکم از منبع معتبر پیدا کنید ، فضای خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید مناسب است و بدانید هنگام خرید یک چتر خوب در فضای باز به دنبال چه چیزی باشید.

 

برای استفاده از خدمات طراحی و اجرای فضای سبز گاردن مارکت می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

لینک مشاهده نمونه کار فضای سبز گاردن مارکت (کلیک کنید)

لینک مشاهده آموزش فضای سبز بلاگ گاردن مارکت (کلیک کنید)

 

منبع: thespruce

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

احسان قرقانی

دیدگاهتان را بنویسید