بهترین سیستم آبیاری و ویژگی های یک آبیاری مناسب

آدرس دفتر مرکزی: شیراز، حدفاصل زیرگذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت جنب مجموعه ییلاق
تلفن دفتر مرکزی: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷ 

تلفن همراه (مهندس احمد دانشور) : 09176056005


مجموعه گاردن مارکت افتخار دارد، حاصل سال‌ها تلاش همکاران هنرمند و متخصص خود را به تمامی علاقمندان به فعالیت‌های بخش کشاورزی عرضه کند. امیدواریم از مختصر اطلاعات و خدماتی که در اختیار شما قرار گرفته، استفاده کنید و ما را از نظرات خود، بهره‌مند سازید.

 

بهترین سیستم آبیاری

 

بهترین سیستم های آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند به این صورت تعریف می شود که سیستمی جامع بتواند در زمان های تعریف شده و یا بنا به تشخیص خود بر اساس اطلاعات محیطی که از انواع سنسورهای مختلف بدست می آید بتواند امر آبیاری را بنا به محل گیاه اعم از ویلا, باغ, بام سبز و … انجام دهد. طبیعی است که با انتخاب مناسب سیستم آبیاری هوشمند بر اساس ویژگی های محیطی می توان کاهش مصرف آب و افزایش راندمان رشد و باروری گیاه را مشاهده کرد. گفتنی است که یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم آبیاری هوشمند این است که بدون حضور فرد در محل این پروسه صورت می گیرد که این خود باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود.

 

این وسیله درواقع یک تایمر است که با همه شیرهای آب استاندارد جهان سازگاری دارد و کاربر می‌تواند به محض نصب آن روی شیر آب، بر زمان و دفعات آبیاری هوشمند حتی از راه دور نیز کنترل و نظارت داشته باشد و دیگر نگران خشک و بی‌آب ماندن گیاهان نباشد.
کاربر با کمک این وسیله می‌تواند تمام مراحل آبیاری گیاهان و درختان خود را مدیریت کرده و به طور اتومات همه کارها انجام شود. درواقع اپلیکیشنی که همراه با این وسیله ارائه می‌شود نقش رابط بین کاربر و تایمر را ایجاد می‌کند و کاربر می‌تواند زمان آبیاری را از طریق گوشی هوشمند، به دلخواه خود مشخص کند.


مزایای کلی:

  • کاهش قابل توجه مصرف آب
  • افزایش راندمان رشد و باروری گیاهان
  • امکان انجام فرآیند آبیاری از هر نقطه دنیا
  • انجام بهینه فرآیند آبیاری

در کشور ما با توجه به اينکه در قسمت نيمه خشک دنيا قرار گرفته، آب اهميت زيادي دارد. و از آنجايی که آب هاي شيرين، زمين های کشاورزی و خاک هاي حاصلخيز، ناکافي و محدودند و همچنين نهاده‌هايي مانند: نيروي کار، منابع انرژي، مواد و کودهاي شيميايي هر روز گران‌تر مي‌شوند، بنابراين لازم است براي بهبود بهره‌برداري و افزايش بهره‌وري روش‌هاي مناسب به‌کار گرفته شود. يعني بايد تلاش کنيم تا با مديريت منابع و مصرف کمترين مقدار آب و ديگر نهاده‌ها در واحد سطح، به بازده اقتصادي بهينه دست يابيم. هوشمندسازي و خودکارسازي سامانه‌هاي آبياري براي رسيدن به اين اهداف، به ما کمک مي‌کند.

 

بهترین سیستم آبیاری

 

يک آبياری وقتی مناسب خواهد بود که ما را به چند هدف برساند:

  1. تأمين رطوبت مورد نياز خاک براي رشد گياه،
  2. خنک کردن خاک و محيط اطراف گياه،
  3. ايجاد شرايط مناسب براي رشد بهتر گياه،
  4. کاهش خطر يخبندان،
  5. به تاخير انداختن تشکيل گل در بعضي از گياهان،
  6. نرم کردن کلوخه‌هاي خاک پس از شخم،
  7. رقيق کردن غلطت املاح در اطراف ريشه،
  8. کنترل آفات،
  9. دادن کود و سموم همراه با آب آبياري،
  10. شستشوي خاک وُ خارج کردن نمک هاي اضافي.

اگر شما هم برای آبیاری باغچه حیاط خانه خود در تعطیلات و هنگام سفر مشکل دارید، بهتر است بدانید که فناوری در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا از بهترین سیستم آبیاری و سلامت گیاهان خود در طول سفر تفریحی یا کاری‌ تان مطمئن شوید.


آدرس دفتر مرکزی: شیراز، حدفاصل زیرگذر و میدان صنایع، روبروی بانک تجارت جنب مجموعه ییلاق
تلفن دفتر مرکزی: ۰۷۱۳۶۳۵۱۶۳۷ 

تلفن همراه (مهندس احمد دانشور) : 09176056005

Rate this post

احسان قرقانی

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید